موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
221534
۲۹ بهمن ۱۳۹۹

۱۲ کودک کرونایی در خوزستان در دوره شیوع این بیماری فوت کردند

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا امروز بیش از ۵۰۰ بیمار کودک کرونایی داشتیم و از این تعداد ۱۲ نفر که همگی بیماری زمینه ای داشتند، فوت کردند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر محسن علی سمیر اظهار داشت:با توجه به تمهیداتی که از سال گذشته در بیمارستان ابوذر در نظر گرفتیم، خوشبختانه توانستیم این بیماری را به خوبی کنترل کنیم و در یکی، ۲ هفته اخیر برخلاف سایر بیمارستان های استان که تعداد مراجعین آنها روند افزایشی دارد، تعداد بستری ها و بیماران بدحال ما افزایش نیافته است.

وی اتاکید کرد: با این وجود این دلیل نمی شود که مردم پروتکلها و احتیاط شدید را رعایت نکنند. قطعا بچه ها بیشتر در معرض خطر هستند و احتمال ابتلای آنها به این بیماری در مکان های شلوغ  بیشتر است.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز ادامه داد: علائم بیماری در کودکان خفیف تر است لذا انتظار داریم که خانواده ها بیشتر رعایت کرده و مراقب سلامت فرزندانشان باشند. انتقال ویروس از والدین، بیشترین موارد شیوع بیماری در کودکان است لذا والدین باید بیشتر رعایت کنند.

وی عنوان کرد: در بیمارستان ابوذر ۲ بخش آی سی یو وجود دارد که شامل کل بیماران می شود اما با شیوع بیماری کرونا، یک قسمت از آی سی یو را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم و قسمت دیگر نیز در اختیار بیماران معمولی است همچنین بخش و درمانگاه جداگانه ای برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم.

علی سمیر افزود: کلا ۱۷ تخت آی سی یو در بیمارستان داشتیم که در حال حاضر ۹ تخت را به بیماران کرونایی اختصاص داده ایم. تاکنون کمبود تخت آی سی یو نداشتیم و امیدواریم که این موضوع در آینده احساس نشود.

وی ادامه داد: متاسفانه مواردی در بین مادران باردار تست مثبت کرونا داشتیم که پس از زایمان به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی این بیماری را به نوزاد انتقال دادند لذا انتظار داریم که مادران در هنگام شیردهی حتما از ماسک استفاده کنند تا احتمال سرایت کمتر شود.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز افزود: متاسفانه این دید در بین مردم وجود دارد که کودکان به کرونا مبتلا نمی شوند که اینگونه نیست. به عنوان مثال ممکن است کودکی گلو درد داشته باشد و به خانواده نگوید و در آینده خطرآفرین شود. یک بچه سه ساله قطعا متوجه از دست دادن حس چشایی و بویایی خود نمی شود و خانواده ها از آن بی اطلاع هستند به همین دلیل نباید تصور کرد که این ویروس به بچه ها سرایت نمی کند.

وی در پایان گفت: بیمارستانابوذر تنها بیمارستان تخصصی کودکان در جنوب غرب کشور است از این رو بیمارانی از ایلام و خرم آباد نیز داشتیم  که کرونا داشتند، درعین حال خوشبختانه هر نوع امکاناتی که برای درمان کرونا نیاز است در اختیار ما قرار دارد و از این بابت مشکلی نداریم.

در حال حاضر ۱۰ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و روز گذشته ۶ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شد.

ورود و خروج به شهرهای قرمز و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد در تمام شهرهای استان، ممنوع اعلام شده است

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار