موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
221469
۲۶ بهمن ۱۳۹۹

برندگان پانزدهمین جشنواره شعر فجر معرفی شدند

برندگان و برگزیدگان پانزدهمین جشنواره شعر فجر، در بخش‌شعر کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش کودک پرس ،پانزدهمین جشنواره شعر فجر، امروز (یک‌شنبه ۲۶ بهمن‌) با برپایی آیین پایانی در تالار وحدت، برگزیدگان خود را معرفی کرد.

این آیین، باحضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مریم جلالی، دبیر علمی جشنواره شعر فجر،  مصطفی راضی جلالی، دبیر اجرایی و تعدادی از داوران، برگزیدگان و اهالی رسانه، برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آغاز این آیین، گفت: «کرونا، یک سالی است میهن عزیز ما را در کمند خود دارد. شعر با کرونا هم پیوند خود را پیدا کرد. از یک سو سرمایه انسانی شعر فارسی به میدان آمد و در این راستا ما از تاب‌آوری‌ها، احسان و نیکوکاری‌ها و همراهی‌ها اشعاری را داشتیم و در ادامه، شعر گران‌سنگ سعدی، جان‌مایه جهان شد و دیدیم که در موج اول کرونا، نخست‌وزیر اسپانیا به شعر سعدی ارجاع داد، اما در کنار این سرمایه تاریخی، شعرای ما هم در کرونا در قالب‌های مختلف شعر سرودند و به میدان آمدند.»

صالحی به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محافل شعری کشور پیشنهاد کرد که از زیست کرونایی فراگیر در جهان غافل نشوند و تجربه کرونایی شاعران کشور را با جهان به اشتراک گذارند.

او ادامه داد: «به نظر می‌آید می‌توان این گفت‌وگو را از دریچه کرونا با شعر جهانی و سرمایه‌های شعر ایرانی منتقل کرد و به اشتراک گذاشت. امیدواریم یا محول الحول و الاحوال کاری کند سال دیگر کامور باشیم.»

مریم جلالی، دبیرعلمی پانزدهمین جشنواره شعر فجر هم در سخنانی گفت: «کمیته علمی و داوران جشنواره امسال ایستاده‌اند تا بگویند هرکس به سهم خود از شعر فارسی نصیبی دارد. آثار رسیده  چه در کسوت زیبای شعر، چه در جامه نقد و نظریه‌پردازی و چه در التذاذرسانی به  ذائقه مخاطب نشان می‌دهد شعر امروز محدود به جنسیت‌ها و حتی چهارچوب‌های سنی نشده است و قوی‌تر از گذشته به حیات خود ادامه خواهد داد.»

در ادامه، مصطفی راضی‌جلالی، دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره شعر فجر، در توضیحاتی گفت: «حساسیت‌های جشنواره شعر فجر ذاتاً بالاست و این‌ نگاه‌ها به‌خاطر تاثیر جشنواره کاملا طبیعی است. اما باید در این‌جا اذعان کنم یگانه اصل جشنواره همواره حفظ سلامتِ روند برگزاری بوده است. این «حفظ سلامت» امسال دو مصداق داشت؛ عددها و گزارش کتاب‌های رسیده را پیش‌تر منتشر کرده‌ایم و پایش آثار در دبیرخانه زیر نظر هیئت علمی با دقت صورت گرفت تا تمامی کتاب‌ها بررسی و خوانده شوند و برخی کتاب‌ها حتی چند بار خوانده شدند.»

در ادامه این برنامه، هیات داوران پانزدهمین جشنواره شعر فجر، اسامی برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام کرد:

شعر کودک و نوجوان:

برگزیدگان مشترک:

کتاب «باران در خودم می‌بارد» سروده حسین تولّایی، انتشارات علمی و فرهنگی

کتاب «لباس پرپری» سروده مریم هاشم‌پور، انتشارات سروش

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار