موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
221466
۲۶ بهمن ۱۳۹۹

جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول آغاز به کار کرد

آیین رونمایی از پوستر و مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور هنرمندان تئاتر و مسئولان شهرستان دزفول در پارک خانواده برگزار شد

به گزارش کودک پرس ،آیین رونمایی از پوستر و مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور مسئولان استان خوزستان و جمعی از هنرمندان و علاقمندان در پارک خانواده دزفول با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در آغاز این مراسم سروش مداح قائم مقام دبیر سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: تشکر و سپاس از حضور عزیزان حاضر در این مراسم که امروز سیزدهمین دوره از آن را آغاز می کنیم و این جشنواره همچون نهالی است که باید آن را بارور کنیم تا به ثمر بنشیند.

سیدمصطفی عظیمی فر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ضمن تشکر از اعضای ستاد برگزاری جشنواره گفت: ما برای بهتر بودن این جشنواره هر تلاشی لازم است خواهیم کرد و از اینجا نوید واگذاری ۲۰۰ متر زمین برای هنرمندان را اعلام می کنم.

در ادامه محمدحسین دهقان برنجی دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول از عظیمی فر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول درخواست کرد تا برای هنرمندان تئاتر در یکی از بوستان های شهر پلاتوی اختصاصی تئاتر احداث کنند که رئیس شورای شهر دزفول نیز در این زمینه قول مساعد داد.

در بخش دیگری از این مراسم فرماندار ویژه دزفول در سخنانی اظهار کرد: ما برای کرونا برنامه ای ترتیب داده‌ایم که تمام کسانی که ماسک ندارند به آنها ماسک تعلق بگیرد و تشکر می کنم از تمامی دست اندرکاران برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول و امیدوارم یک روز در این جشنواره بتوانیم ظرفیت شهرستان را به نمایش بگذاریم.

محمد فرهمندپور تصریح کرد: ما دو عروسک را از دزفول ثبت ملی کردیم و می توانیم از این اِلمان ها، قصه های کهن دزفول و محصولات آن در کارهای نمایشی استفاده کنیم و به نمایش درآوریم.

5 اثر برتر این دوره از جشنواره به صورت کتاب چاپ و منتشر می شود

در ادامه رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان خطاب به مسئولان و علاقمندان اظهار کرد: اتفاق بسیار جالبی برای تئاتر شهرستان دزفول افتاده که ۵ اثر برتر این دوره از جشنواره به صورت کتاب چاپ و منتشر می شود و این ایده بسیار خوبی برای ماندگاری این جشنواره بوده و یکی از موارد جالب دیگر در این دوره از جشنواره، اولویت پذیرش نمایش های برتر این دوره از جشنواره است که در سال آینده می توانند شرکت کنند.

محمد یاقوت پور افزود: دزفول جز محدود شهرستان هایی است که پلاتو تخصصی تئاتر ندارد و من به عنوان نماینده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می توانم این نوید را عرض کنم اگر سازه و ساختمان پلاتو توسط خود مسئولان شهرستان ساخته شود برای تجهیز لجستیک نور و صوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می تواند حامی این بخش باشد.

در ادامه از پوستر سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول توسط مسئولان و هنرمندان حاضر در مراسم رونمایی و امضاء شد.

در پایان این مراسم نمایش کودک توسط گروه نمایشی شهرستان دزفول برای حاضران اجرا شد.

گفتنی است،سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری نادر سعادتی فرد با شعار «مشق مهر از زبان چشمه و گل» با محوریت نمایش نامه نویسی در شهرستان دزفول در حال برگزاری است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار