موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221439
۲۶ بهمن ۱۳۹۹

جشنواره ملی اسباب‌بازی به شکل مجازی برگزار می‌شود / عرضه ۱۲۵۰ عروسک و اسباب‌بازی ایرانی

دبیر جشنواره ملی اسباب‌بازی با اعلام خبر برگزاری مجازی این جشنواره از ۲۸ بهمن‌ماه، گفت: ۱۲۵۰ عروسک و اسباب‌بازی ایرانی که طراحی جدید هستند، طی این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود و به فروش می‌رسد و خانواده‌ها این امکان را خواهند داشت که به صورت مستقیم با تولیدکنندگان ارتباط داشته باشند و سؤالات خود را مطرح کنند.

به گزارش کودک پرس ،نشست خبری تشریح برنامه‌های ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی امروز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه با حضور محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محسن حموله، دبیر ششمین جشنواره اسباب‌بازی در محل این کانون برگزار شد.

کریمی صارمی در این نشست با بیان اینکه جشنواره ملی اسباب‌بازی امسال به صورت مجازی و از روز ۲۸ بهمن‌ماه کار خود را آغاز می‌کند، گفت: ششمین جشنواره اسباب‌بازی در شرایطی که کرونا برایمان رقم زده به‌صورت مجازی و از اواخر بهمن‌ماه آغاز می‌شود و ما همه تلاشمان را خواهیم کرد که جشنواره‌ای در شأن کانون پرورش فکری و جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سعی داریم محصولاتی در قالب این جشنواره ارائه و به نمایش درآیند که در کنار تأمین نیاز‌های بازار داخل، بتوانیم بازار بین‌المللی را نیز به این جشنواره و بهره‌مندی از آن ترغیب کنیم. از دوره‌های گذشته در تلاش بودیم هنر-صنعت انیمیشن و هنر-صنعت اسباب‌بازی را با یکدیگر همسو کنیم و این دو حوزه در کنار هم ذیل این جشنواره فعالیت کنند. در حوزه انیمیشن می‌توان تولیدات را در قالب اسباب‌بازی نیز به مخاطب عرضه کرد. اکنون ۸۰ درصد انیمیشن‌های ما در داخل، کپی‌برداری از آثار خارجی است. امید است با رویکردی که پیش گرفته‌ایم، در دوره هفتم این جشنواره اتفاقات مبارکی رقم بخورد.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان با ابراز امیدواری از اینکه به زودی رشته طراحی و تولید اسباب‌بازی در مقطع کارشناسی را در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی شود، از ساخت و تولید فیلم سینمایی در حوزه انیمیشن از سوی کانون خبر داد، و گفت: فیلم سینمایی ۳ دی انیمیشن هم طراحی شده و ۵۰۰ کالای جدید مرتبط با فرهنگ کشورمان تولید کردیم.

محسن حموله، دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، گفت: سعی کرده‌ایم در این دوره و به واسطه شیوع کرونا، این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و جشنواره این دوره به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شود. به همین منظور سایت ششمین جشنواره اسباب‌بازی محل برگزاری این دوره از جشنواره اسباب‌بازی خواهد بود. وب سایت جشنواره به نشانی www.irantoyfestival.ir از اواخر بهمن‌ماه در دسترس همه افراد در داخل و خارج از کشور قرار می‌گیرد. در هر حال برگزاری جشنواره به این شکل، تجربه جدیدی است و حتماً با نقایصی روبرو خواهد بود. همچنین بنا داریم سایت جشنواره را به چند زبان در آینده تجهیز کنیم. امسال که در سال جهش تولید قرار داشتیم، شعار ششمین جشنواره اسباب‌بازی «آینده را باید ساخت» انتخاب شد و محل برگزاری آن نیز سایت جشنواره است.

حموله ادامه داد: از جمله محور‌های برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی می‌توان به حمایت از کالا‌های تولید داخل طی یک سال گذشته و در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، برقراری ارتباط مؤثر میان تولیدکنندگان و سیاستگذاران در حوزه اسباب‌بازی، توجه به تولید اسباب‌بازی ایرانی اشاره کرد، چراکه بیشتر اسباب بازی‌ها الگو گرفته از آثار خارجی است و به همین منظور رویداد ملی ایده‌آزاد را برای شناسایی جوانان خلاق و مستعد در طراحی اسباب‌بازی برگزار کردیم و تا کنون بیش از ۱۰۰ اثر از سوی این جوانان مستعد و خلاق طراحی شده است.

دبیر ششمین جشنواره اسباب‌بازی گفت: امسال نیز همانند دوره گذشته کمیته‌های رقابتی و داوری، برنامه‌ریزی، نمایشگاه تخصصی ترویج بازی‌ها و اسباب‌بازی، انتخاب برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی و … تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین در کنار جشنواره، نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های جدید حوزه اسباب‌بازی برگزار می‌شود.

حموله اظهار کرد: در بخش اسباب‌بازی ۲۲۰ محصول طراحی شده در داخل و در بخش عروسک نیز ۲۲۰ عروسک به صورت مجزا داوری شده‌اند. همچنین در هر دسته‌بندی، اسباب‌بازی‌ها به صورت مجزا در سایت جشنواره ملی اسباب‌بازی معرفی می‌شوند، برای مثال گروه‌های سازنده ذهن و تفکر و سرگرمی‌های خلاق و یا اسباب‌بازی‌های ساز‌ه‌ای و جورچین‌ها و … در وب‌سایت جشنواره در بخش مربوط به خودشان معرفی خواهند شد. کمیته نمایشگاه تخصصی صنعت اسباب‌بازی واقع در کانون از دوره چهارم این نحوه برنامه‌ریزی را با همکاری تولیدکنندگان پیش برده است.

وی افزود: امسال براساس فراخوان اعلام شده، ۱۴۰ شرکت‌کننده در بخش نمایشگاه تخصصی و ۱۱۲ تولیدکننده و ۲۸ طراح اسباب‌بازی مشارکت خواهند داشت. همچنین ۱۲۵۰ عروسک و اسباب‌بازی ایرانی که جدیداً طراحی شده است، طی این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود و به فروش می‌رسد. هر تولیدکننده صفحه مخصوص خود را در وب‌سایت خواهد داشت و خانواده‌ها این امکان را خواهند داشت که به صورت مستقیم با تولیدکنندگان ارتباط داشته باشند و سؤالات خود را مطرح کنند.

حموله درباره نشست‌های تخصصی نیز اظهار کرد: در بخش نشست‌های علمی نیز شش نشست در نظر گرفته شده است. یکی از ارزیابی‌ها این است که نشست‌های علمی به زمانی غیر از برگزاری نمایشگاه موکول شود، از این‌رو از ۲۸ دی‌ماه تا ۱۱ بهمن‌ماه شش نشست در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شد و آخرین یافته‌ها در حوزه صنعت اسباب‌بازی مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین وبینار‌های آموزشی پیرامون صنعت اسباب‌بازی با مشارکت بیش از ۵۰۰ نفر در این مدت برگزار شد.

به گفته دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی؛ توجه به کودکان و نوجوانان با نیاز‌های ویژه یکی از موضوعات مورد توجه در این دوره همانند جشنواره‌های پیشین است، مراکز فراگیری در کانون‌های سراسر کشور با این افراد در ارتباط مستقیم هستند و اسباب‌بازی‌های مخصوص این عزیزان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

حموله گفت: بازار اینترنتی جشنواره اسباب‌بازی از ۲۸ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و محصولات نیز به صورت رایگان ارسال می‌شود. برترین‌های اسباب‌بازی نیز در این دوره ارائه می‌شوند و خانواده‌ها می‌توانند به آن اسباب‌بازی هم دسترسی داشته باشند.

حامد رهنما، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ تولیدکننده محصولات خود را در وب‌سایت فروشگاه مجازی اسباب‌بازی بارگزاری خواهند کرد و خانواده‌ها می‌توانند از میان بیش از یک‌هزار محصول خریدار‌های خود را انجام دهند. مشاورانی در فضای وب‌سایت جشنواره به صورت ۲۴ ساعته خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها ارائه می‌کنند، همچنین تعدادی از مشاوران به صورت تلفنی در خدمت خانواده‌ها خواهند بود.

یادآوری می‌شود، پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی دی‌ماه سال گذشته به صورت حضوری و با مشارکت تولیدکنندگان برگزار شد اما به گفته مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود و بزرگترین فروشگاه مجازی اسباب‌بازی از اواخر بهمن‌ماه آغاز به کار می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار