موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
221398
۲۵ بهمن ۱۳۹۹

لزوم وجود مهد‌های کودک ویژه حفظ قرآن

رئیس جمهور گفت: ما باید نوجوانان، جوانان و حتی مهد‌های کودک را برای حفظ قرآن تشویق کنیم و مهد‌هایی برای حفظ ویژه قرآن باشد.

به گزارش کودک پرس ،آقای روحانی در آیین تکریم از خادمان قرآن کریم افزود: حتی می‌تواند کودک با صدا قرآن را حفظ کند اگر نمی‌تواند از رو بخواند و ما در سنین مختلف حفظ قرآن را باید جدی بگیریم.

وی اضافه کرد: ما در رژیم گذشته در مجامع قرآنی دنیا غایب بودیم. در دوره نوجوانی و جوانی صدای برخی قاریان را از مصر و جای دیگر می‌شنیدیم و آرزو می‌کردیم آیا می‌شود در ایران چنین صدایی شنیده شود، الحمدلله اکنون ایران ما از این جهت پا به پای دنیاست و حتی رتبه اول مسابقات می‌شود.
رئیس جمهور گفت: ما امروز الحمدلله قاریانی داریم که هم صدای خوب دارند و هم همه مقرراتی را که راجع به تجوید است به خوبی رعایت می‌کنند و این افتخاری است برای ایران.
آقای روحانی افزود: فضای مجازی در این زمینه می‌تواند فرصت بی نظیری باشد که باید حداکثر استفاده از آن بشود، امروز در فضای مجازی چند میلیون نفر در حال کسب و کار هستند، آن‌هایی که شرکت‌های دانش بنیان دارند از همین فضای مجازی استفاده می‌کنند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این سال‌های اخیر شغلشان به فضای مجازی وابسته است.

رئیس جمهور گفت: یکی از فرصت‌هایی که می‌تواند فضای مجازی داشته باشد بیان احکام خدا، احکام اسلام و قرآن مجید است؛ وقتی به راحتی به این فضا وارد می‌شوید قرائت‌های مختلف را مشاهده می‌کنید، قرآن نور است و ما را از تاریکی‌ها نجات می‌دهد، اما قرائت قرآن با صوت حسن به ما آرامش می‌دهد.
آقای روحانی افزود: وقتی چند دقیقه در روز یک صدای قرآنی خوب را گوش می‌کنید آرامش می‌یابید اگر توجه معنایی هم داشته باشید چه بهتر.
رئیس جمهور با بیان خاطراتی از سفر خود به هند در زمانی که نماینده مجلس بود خاطرنشان کرد: قرآنی از یک هندو به من اهدا شد که پایان هر صفحه با الف تمام می‌شد و آن هم از سوی غیرمسلمان نوشته شده بود که بسیار جالب توجه بود.
آقای روحانی گفت: باتوجه به معجزه قرآن که حتی اگر همه بشر کنار هم جمع شوند نمی‌توانند یک سوره و حتی یک جمله از این کتاب را بیاورند، این عظمتی در کنار ما هست و واقعا اگر از این دریای بیکران بهره نبریم ظلم به خودمان است.
وی افزود: این فضای مجازی باید مملو باشد از آنچه که محققان و خادمان قرآن ما از بیان، صوت، ترجمه و تفسیر و هر آنچه که لازم است از قرآن بهره بگیریم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار