موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221353
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

مرکز تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در مشهد راه‌اندازی می‌شود

مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ‌امروز در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و با ۱۹۸۰ متر زیربنا در غرب مشهد افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس ،مهدی مشفق معاون توسعه و نیروی انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطر امام خمینی(ره) گفت: کار برای کودکان و نوجوانان بسیار مبارک است چراکه هم سختی دارد و هم شیرینی. خدا توفیقی نصیب ما کرده تا در این ایام بتوانیم خدمتگزار کودکان باشیم.

مشفق با اشاره به بیماری کویید ۱۹ و محدودیت های آن افزود: امسال سال سخت و پرفرازونشیبی بود و به تبع آن یکی از فعالیت‌هایی که از ویروس کرونا ضربه جدی خورد فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی بود که این دو حوزه کارویژه‌ اصلی کانون پرورش فکری است اما با همت مدیران کانون پرورش فکری، خیلی سریع فضای مجازی جای خالی آموزش و فرهنگ را در بین خانواده‌ها پر کرد و علی‌رغم تمام مشکلات نرم‌افزاری و زیرساختی، کانون پرورش فکری خود را به سرعت با شرایط جدید تطبیق داد که جای تشکر دارد.

در ابتدای این مراسم ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش‌فکری کودکان خراسان رضوی با تبریک ایام‌الله دهه‌مبارک فجر گفت: در خصوص ضرورت توسعه کمی، کیفی و ساختاری کتابخانه‌ها و کانون‌های پرورش‌فکری، صحبت‌های زیادی می‌توان کرد؛ اما امیدواریم اهداف‌ اصلی از ساختِ این مرکز با همت و پشتکار همکارانم به مرور زمان به منصه‌ ظهور برسد، به همین جهت در فاز اول، کتابخانه‌ این مجموعه افتتاح شد تا مردم این منطقه بتوانند از فعالیت‌های کتابخانه‌ای این مجموعه استفاده کنند.

ابراهیم زره‌ساز با بیان اینکه قرار است مرکز تخصصی ادبیات کودک و نوجوان هم به‌زودی در این مکان مستقر شود، تصریح کرد: جای این مرکز در مشهد خالی است و امیدوارم با یاری خدا بتوانیم به این مهم نیز دست یابیم.

مدیرکل کانون پرورش‌فکری کودکان خراسان رضوی با اشاره به تجهیز مرکز تخصصی بازی و اسباب‌بازی در این مجموعه، ادامه‌داد: به‌زودی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بازی در این ساختمان مستقر خواهند شد تا شاهد «خانه‌ ‌بازی و اسباب‌بازی» با تجهیزات کامل در این ساختمان باشیم.

زره‌ساز در خصوص موقعیت مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، بیان‌کرد: این بنا در غرب مشهد و در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع با ۱۹۸۰ متر زیربنا در دو طبقه (که طبقه‌‌ همکف آن کتابخانه‌ای است)، از امروز آغاز به کار می‌کند.

وی گفت: از سال ۹۳ گام‌های نخست ساخت و احداث این ساختمان توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی شروع شد و امروز یعنی ۲۰ بهمن‌ماه ۹۹ شاهد افتتاح رسمی مرکز کتابخانه‌ای آن هستیم و این مرکز واسط خوبی بین کودکان و نوجوانان خواهد بود؛ همچنین اینکه در اینجا مربیان حاذقی برای آموزش حضور دارند.

زره‌ساز با اشاره به کتاب‌خانه‌ این مجموعه افزود: هفت‌هزار جلد کتاب تا هفته‌ آینده به کتابخانه‌ مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی افزوده خواهد شد که ناشر تمامی کتاب‌ها انتشارات کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان است و رویکرد تمامی فعالیت‌ها در این مرکز کتاب‌محور خواهد بود.

ابراهیم زره‌ساز بیان کرد: در آینده‌ نزدیک شاهد افتتاح  «مرکز تخصصی ادبیات کودک و نوجوان» و «مرکز عرضه اسباب‌بازی و بازی» با حضور نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجموعه خواهیم بود.

ابوالقاسم بابایی مدیرکل نوسازی توسعه‌ و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی نیز در ادامه‌ مراسم گفت: تفکر نعمت عظیمی است که خدا در اختیار ما قرار داده و باعث خوشحالی‌ است که در خدمت کودکانی هستیم که مثل لوحی بی آلایش هستند. یکی از مجموعه‌های دارای نقش اساسی بر تفکر و تفکر انتقادی کودکان، کانون‌های پرورش فکری هستند.

بابایی با بیان این مراکز تا حد زیادی توانسته‌اند در ایجاد خلاقیت نقش داشته باشند، بیان کرد: بررسی شده که کودکان بهره‌مند از مراکز کانون‌های پرورش فکری، 30درصد در خلاقیت و ۵۰‌درصد در نوآوری رشد بیشتری داشته‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار