موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221347
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

تاثیر جنگ بر سلامت میلیون ها کودک

گزارش جامع جدید محققان، اسنادی از تأثیرات وحشیانه جنگ مدرن بر زنان و کودکان در سراسر جهان را نشان می دهد.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از مدیکال نیوز تودی، طبق برآورد محققان در سال ۲۰۱۷، درگیری مسلحانه حداقل ۶۳۰ میلیون زن و کودک را در سطح جهان تحت تأثیر قرار داده است. آنها همچنین اظهار داشتند که در طی ۲۰ سال گذشته، جنگ منجر به مرگ بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر ۵ سال، از جمله بین ۶.۷ تا ۷.۵ میلیون نوزاد شده است.

دکتر «ذوالفقار بوتا» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: امروزه، بیش از نیمی از زنان و کودکان جهان در کشورهایی زندگی می کنند که جنگ و درگیری را تجربه می کنند. جامعه بین المللی نمی تواند مصائب آنها را نادیده بگیرد.

دکتر بوتا، در ادامه می افزاید: برآوردهای جدید شواهد قانع کننده ای از خسارات غیرمستقیم جنگ مدرن را نشان می دهد که به طورغیرمستقیم عامل بیماری های عفونی قابل پیشگیری، سوءتغذیه، خشونت جنسی و بهداشت روانی ضعیف و همچنین تخریب خدمات اولیه بهداشتی مانند تاسیسات آب و امکانات پزشکی هستند.

طبق این تحقیق، در سال ۲۰۱۹، ۵۴ درگیری مسلحانه مستقر کشوری رخ داده است که ۲۰ سال یا بیشتر به طول انجامیده و در ۳۵ کشور اتفاق افتاده است.

به نظر می رسد در درگیری های معاصر چندان به حقوق بین الملل بشردوستانه توجه نشده است. به طور مکرر سلاح های شیمیایی و منفجره در مناطق شهری استفاده شده و خشونت جنسی فراگیر وجود دارد. مبارزان همچنین درگیر انواع جنگهای هیبریدی از جمله حملات سایبری می شوند که زندگی مردم محلی را مختل می کند.

در سال ۲۰۱۷، از هر ۱۰ زن ۱ نفر و از هر ۶ کودک ۱ نفر در جهان در ۵۰ کیلومتری محل درگیری مسلحانه زندگی می کرده یا آنها را به زور آواره کرده اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار