موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221336
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

کودک مهاجر السالوادوری و ۵۳۱ روز بازداشت در زندان های آمریکا

یک دختر ۹ ساله مهاجر به همراه مادرش که اهل السالوادور هستند، با سپری کردن بیش از ۵۰۰ روز بر خلاف مقررات آمریکا بیشترین دوران حضور در بازداشتگاه مهاجران این کشور را داشته اند.

به گزارش کودک پرس ،شبکه خبری بی بی سی نوشت: این مادر و دختر تا روز دوم فوریه (۱۴ بهمن) ۵۳۱ روز را در مرکز بازداشت آمریکا بسر برده اند. این درحالیست که براساس مقررات آمریکا مهاجرانی که به سن قانونی نرسیده اند حداکثر باید ۲۰ روز در بازداشت باشند.

آنها به خاطر خودداری از اخراج شدن به دنبال درخواست ناموفق پناهندگی، مجبور شده اند این مدت را در مرکز بازداشت آمریکا سپری کنند.

به گفته سازمان های کمک حقوقی به خانواده های مهاجر در آمریکا، این کودک مهاجر بیشترین دوران بازداشت را در بازداشتگاه سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا داشته است.

بنابر مقررات کنونی آمریکا، به دنبال توافق مهاجرتی مصوبه سال ۱۹۹۷، کودکان مهاجر باید حداکثر بعد از ۲۰ روز حضور در بازداشتگاه سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا آزاد شوند.

اما این دختر ۹ ساله مهاجر به همراه دو کودک ۳ و ۱۶ ساله به همراه مادران شان بیش از ۵۰۰ روز است که در این مرکز نگهداری می شوند.

این دختر مهاجر می تواند این مرکز را ترک کند و با نزدیکان خود در آمریکا زندگی کند اما این مادر و دختر تصمیم گرفته اند در کنار هم بمانند و علیه تلاش های دولت آمریکا برای اخراج آنها در دادگاه بجنگند.

مادر او می گوید «هیچ کس جای مادر را نمی گیرد.نمی توانم دخترم را به خویشاوندانم در آمریکا بسپارم. دختر من هنوز خیلی کودک است و به مراقبت من نیاز دارد. چطور می توانم او را ترک کنم؟»

وکلای مهاجران و مدافعان حقوق آنها می گویند سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا باید خانواده های در بازداشت را آزاد کند به جای این که آنها را وادار کند به دلیل نگرانی از اخراج مجبور به جدایی از یکدیگر شوند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی گذشته با بازداشت خانواده های مهاجر مخالفت کرد و  در ماه ژوئن (تیر) خواستار آزادی فوری کودکان و والدین مهاجر شد.

بی بی سی نوشت: پرونده این دختر مهاجر پیچیدگی سیاست مهاجرتی آمریکا را که اغلب «ناکارامد» توصیف می شود، نشان می دهد.

نماینده حقوقی این خانواده مهاجر می گوید: تقاضای پناهندگی آنها در آمریکا رد شده است زیرا پیشتر و قبل از درخواست درآمریکا، در مکزیک یا گواتمالا درخواست پناهندگی نداده بودند.

سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا به دلیل ادامه دادخواهی از اظهارنظر درباره این پرونده خودداری کرده است.

یکی از نگرانی های مادر این دختر عقب افتادن او از آموزش است و  می گوید دخترش در این مرکز به اندازه کافی آموزش نمی بینید و از درس و مدرسه عقب افتاده است.

نوامبر گذشته، بیش از ۶۰ گروه مدافع حقوق مهاجران با ارسال نامه به دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا و بایدن اعلام کردند ۲۸ کودک به همراه خانواده های خود ۱۵ ماه است که در بازداشت بسر می برند و خواهان آزادی آنها شدند.

سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا نیز بیانیه ای را صادر کرد که بیان می کرد این خانواده ها دارای دسترسی گسترده به امکانات قانونی هستند و این افراد بر مبنای قانون، حق ماندن درایالات متحده آمریکا را ندارند.

از آن زمان به بعد ۶ کودک از ۲۸ کودک نام برده در این نامه اخراج و ۱۷ نفر آزاد شده اند. پنج نفر آنها از جمله دختر مهاجر ۹ ساله همچنان در بازداشت هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار