موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221333
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

فرمان بی نتیجه بایدن، کودکان مهاجر همچنان از آمریکا اخراج می شوند

سازمان نظارت بر امور گمرک و مهاجرت آمریکا با نقض فرمان مهاجرتی دولت جدید این کشور، دستکم ۷۲ نفر از جمله یک نوزاد دو ماهه و ۲۱ کودک دیگر را به هائیتی اخراج کرد.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از روزنامه گاردین، این اقدام در مخالفت آشکار با فرمان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اخراج تروریست های مظنون و مجرمان متخلف و خطرناک از کشور انجام شد.

این اقدام سازمان نظارت بر امور گمرک و مهاجرت آمریکا خشم بسیاری را برانگیخت. این سازمان به دلیل سرپیچی از اجرای دستورالعمل های دولت بایدن در زمینه مقوله مهاجرت، به عنوان نهادی سرکش شناخته شده است.

دولت جدید آمریکا مهلت ۱۰۰ روزه برای تمام اخراج ها از این کشور صادر کرد، اما یک قاضی منصوب دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اجرای مهلت قانونی بایدن را مسدود کرد.

این قاضی در عین حال، مانع اجرای دستورالعمل های تعیین شده از سوی «دیوید پکوسکی» سرپرست وزارت امنیت داخلی وقت آمریکا شد که هفته گذشته به اجرا گذاشته شده بود. این دستورالعمل ها به طور مشروط تاکید دارد که اخراجی ها باید به تروریست های مظنون، جنایتکاران محکوم شده و مهاجرانی که پس از ۱ نوامبر سال گذشته (۱۱ آبان) وارد آمریکا شده اند، محدود شود.

فعالان مدافع حقوق بشر از این روند اخراج ها که شباهت زیادی به سختگیری های دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ دارد، نگران شده اند و به خشم آمده اند.

مشاوران مهاجرتی به طور خاص نگران حال کودکان هائیتیایی هستند که از آمریکا اخراج شدند، نظر به اینکه به کشوری بازگردانده شده اند که درگیر آشوب و ناآرامی سیاسی است.

«جوونل موئیز» رئیس جمهوری هائیتی از عمل به خواست مخالفان دولت مبنی بر کناره گیری از قدرت خودداری کرده است. مخالفان وی می گویند رئیس جمهوری می بایست ۷ فوریه (۱۹ بهمن) پست خود را ترک می کرد.

در این میان، ترامپ تا ساعات پایانی ریاست جمهوری اش رویکردی تهاجمی نسبت به مهاجران هائیتی در پیش گرفت. یک روز قبل از آنکه کاخ سفید را ترک کند، یک فروند هواپیما به هائیتی اعزام شد که حامل فردی بود که شهروند هائیتی نبود و هیچ گاه در آن کشور زندگی نکرده بود.

بایدن به تازگی از برنامه مهاجرتی خود رونمایی کرد و «آلخاندرو مایورکاس» به عنوان وزیر امنیت داخلی دولت بایدن از سد سنا گذشت، اما اخراج های ادامه دار مهاجران از ایالات متحده نشان می دهد که دولت بایدن هنوز بر سازمان نظارت بر امور گمرک و مهاجرت کنترل کامل ندارد، سازمانی که با چند مورد اتهام نقض حقوق بشر و هدف قرار دادن نامناسب مهاجران سیاهپوست مواجه است.

در همین حال، ائتلافی از گروه های مدافع حقوق مهاجران استشهادی را از سوی پناهجویان کامرونی مستقر در آمریکا منتشر کرده اند. این افراد گفته اند که برای قبول اخراج شان تحت شکنجه قرار گرفته اند. پناهجویان اعلام کردند که برای امضای اوراق اخراج خود با زور روی زمین قرار گرفتند و انگشتانشان برای امضا به مرکب آغشته شد.

اکثر کامرونی هایی که قرار است از آمریکا اخراج شوند، انگلیسی زبان هایی از غرب و جنوب کامرون هستند که بیم دارند پس از بازگشت به کشورشان در میانه درگیری های خونبار داخلی بین دولت و جدایی طلبان، با زندان، شکنجه یا مرگ مواجه شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار