موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
221297
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

برگزاری نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک در کرمان

معاون شهردار کرمان از برگزاری نخستین «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک» شهرداری کرمان، از روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه به‌صورت مجازی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،به گفته محمد جهانشاهی بیست‌ویکم بهمن‌ماه امسال، مصادف با نهم فوریه سال ۲۰۲۱ به‌طور رسمی از سایت، پوستر و فراخوان این جشنواره رونمایی می‌شود.

او می‌گوید تمام کودکان گروه سنی ۵ تا ۱۵ سال دنیا که فراخوان این جشنواره را دریافت کنند، می‌توانند تصویر نقاشی‌های خود در رابطه با «محیط پیرامون زندگی‌شان» و همچنین «سفر خیالی به شهر کرمان» را بر روی سایت CIPFK.COM که از روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه جاری مصادف با نهم فوریه آماده دریافت آثار است، آپلود کرده و بفرستند.

معاون شهردار کرمان افزود: سعی می‌کنیم اختتامیۀ این جشنواره پایان ماه مبارک رمضان و همزمان با عید سعید فطر برگزار شود.

جهانشاهی ادامه داد: جوایز این جشنواره نیز از صنایع دستی نفیس کرمان است و گواهی‌ شرکت در این دوره، با امضای نهادهای بین‌المللی و شهرداری کرمان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در جهت برگزاری هرسالۀ «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک»، دبیرخانۀ این جشنواره در شهرداری کرمان دایر است، گفت: قصد داریم این مسیر سال‌های‌سال ادامه یابد تا کرمان در دنیا مطرح شود و کودکان شهرمان نیز از نتایج این تعاملات بهره‌مند شوند.

معاون شهردار کرمان بیان کرد: امیدواریم شهر کرمان بتواند با برگزاری خوب و باکیفیت این جشنواره، در دنیا بیشتر مطرح شود.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند ساعتِ ۱۰ صبحِ سه‌شنبۀ هفتۀ جاری، از طریق لینک http://Live148.videocake.ir به‌صورت مجازی در آیین رونمایی از سایت، پوستر و فراخوان «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک» شهرداری کرمان، شرکت کنند.

۳ داور از کشورهای چک، بلغارستان و چین

سه داور از کشورهای «چک»، «بلغارستان» و «چین» (هنگ‌کنگ) و نیز دو داور سرشناس از هنرمندان برجستۀ نقاشی حوزه کودکان کشور، آثار ارسالی کودکان به این جشنواره را داوری می‌کنند.

جهانشاهی دلیل انتخاب داوران این جشنواره از کشورهای مذکور را تجربه و صاحب‌نامی این کشورها در برگزاری رویدادهای جهانی نقاشی کودکان دانست.

او گفت: سه کشور مذکور در برگزاری رویدادهای جهانی نقاشی کودک صاحب تجربه و سوابق خوبی هستند و از کشور ما نیز هر سال در این جشنواره شرکت می‌کنند.

معاون شهردار کرمان افزود: البته در کنار تعریف رویدادهای بین‌المللی، در حال پیگیری و انعقاد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی نیز هستیم.

او اضافه کرد: همکاران ما در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، هشت‌ماه است که برای برگزاری این برنامه تلاش می‌کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار