موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221291
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

بهره مندی ۱۹۰۱کودک از حمایت‌های تغذیه‌ای کمیته امداد

در ۹ ماهه امسال ۱۹۰۱ کودک مبتلاء به سوء تغذیه از حمایت‌های کمیته امداد استان مرکزی با اعتبار یک میلیاردو ۵۶۰ میلیون تومان بهره مند شدند.

به گزارش کودک پرس ،محمد رضا شایسته جو ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه کمک به کودکان مبتلاء به سوءتغذیه از برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است، گفت: به منظور رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال استان در ۹ ماهه سال جاری یک میلیاردو ۵۶۰ میلیون تومان در قالب شارژ بن کارت و تهیه سبد غذایی با همکاری مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت رفاه به ۱۹۰۱ کودک مبتلا به سوء تغذیه مساعدت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح “همسفره” توسط کمیته امداد ، افزود : نیکوکاران و خیران می توانند با انتخاب سبد غذایی هر کودک در جهت کاهش و رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.

وی در ادامه افزود: طی ۱۰ ماهه امسال ۵۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در قالب وام کارگشایی و ودیعه مسکن به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: این وام برای رفع نیازهای مهم و اولیه مددجویان و حل مشکلات مددجویان تحت حمایت در قالب وام ودیعه مسکن، وام ضروری و وام درمان پرداخت می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی اظهارداشت : رفع سوء تغذیه و ارتقاء سلامت مادران باردار و شیرده به تعداد ۲۵۰ نفر با اعتبار بیش از ۹۶ میلیون تومان،پرداخت کمک هزینه نگهداری بیماران نیازمند نگهداری به تعداد ۳۶۰ نفر با اعتبار۴۸۶ میلیون تومان، کمک به پرداخت فرانشیز و هزینه‌های درمانی بیماران با اعتبار دو میلیاردو ۵۰۱ میلیون تومان، کمک به تأمین تجهیزات پزشکی بیماران خاص و صعب العلاج با اعتبار بیش از ۶۱۷ میلیون تومان و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و توزیع لوازم بهداشتی به مددجویان با اعتبار بیش از ۲۲۴ میلیون تومان از اقدامات حمایتی برای مددجویان بوده است.

وی در پایان گفت: هم زمان با شیوع بیماری کرونا مساعدت و تأمین اقلام بهداشتی جهت گروه‌های پر خطر (ماردان باردار و شیرده ، بیماران صعب العلاج و سالمندان ) با اعتبار یک میلیارد تومان انجام شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار