موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221253
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

۱۲۱ کودک معلول جسمی استان سمنان وسایل کمک‌توانبخشی دریافت کردند

رییس اداره مددکاری موسسه توانبخشی ولیعصر(عج) گفت: ۱۲۱ کودک معلول جسمی در استان سمنان وسیله کمک‌توانبخشی دریافت کردند و برحسب نیاز در زمینه خدمات دندانپزشکی، ارتوپد فنی و دریافت برخی اقلام بهداشتی نیز مورد حمایت این موسسه قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ،شیوا دلیریان روز یکشنبه در آیین اهدای لوازم کمک توانبخشی و کمک آموزشی به کودکان دارای معلولیت جسمی در اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: در راستای اجرای طرح کشوری «راهی به آسمان» به همت موسسه توانبخشی ولیعصر (عج)، فهرست اولیه اسامی کودکان معلول جسمی استان سمنان با همکاری اداره کل بهزیستی استان غربالگری شد.

وی افزود: پس از مشخص شدن کودکان واجد شرایط اولیه، ارزیابی برخط این کودکان توسط درمانگران این موسسه آغاز شد و وسایل مورد نیاز هر کودک پس از جلسات متعدد کارشناسی و تعامل با خانواده هر کودک مشخص و تهیه شد.

دلیریان گفت: غربالگری و ارزیابی کودکان واجد شرایط اولیه در استان سمنان از چند ماه قبل آغاز شد و در تاریخ ۱۹ بهمن وسایل کمک توانبخشی تجویزشده به کودکانی که خانواده با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکان حضور در محل اجرای طرح را داشتند اهدا شد.

وی ادامه داد: وسایل توانبخشی تجویزشده از طرف موسسه به در منزل کودکانی که خانواده آنان امکان حضور در این آیین را نداشتند ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: وسایل کمکی بخش توانبخشی اهداشده به کودکان دارای معلولیت جسمی در استان سمنان شامل ویلچیر مخصوص حمام، انواع ویلچیر کودک و نوجوان، واکر معکوس، صندلی سی پی، کالسکه مخصوص، تخت و تشک مخصوص، کپسول اکسیژن ،کالسکه مک لارن، ویلچیر سی پی و واکر اطفال می‌شود و آموزش برخط به خانواده‌ها در زمینه شیوه درست مراقبت از این کودکان از دیگر خدمات موسسه توانبخشی ولیعصر به خانواده کودکان معلول جسمی در استان سمنان است.

رییس اداره مددکاری موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) بیان کرد: تا کنون پنج هزار و  ۴۲۸ وسیله کمک توانبخشی و  ۱۸ هزار و ۲۰۶ وسیله کمک آموزشی به افراد تحت پوشش این طرح در کشور اهدا شد.

دلیریان با اشاره به خدمات ارائه شده در این طرح گفت: در اختیار قراردادن وسایل کمکی استاندارد حمل و جابه‌جایی و استحمام کودک، ارجاع محدود کودکان نیازمند به اقدامات دندانپزشکی اورژانسی به مراکز معتبر درمانی معلولان استان، تهیه و ساخت وسایل ارتوپدفنی مورد نیاز این کودکان به منظور جلوگیری از کوتاهی و بدشکلی و اصلاح راستای مفاصل، آموزش مراقبت های صحیح روزمره زندگی به خانواده‌ها در حین ارزیابی توسط کارشناس مسئول طرح و با اهدای کتابچه و فیلم های آموزشی، اهدای محدود اقلام بهداشتی به کودکان مشمول طرح و تامین بخشی از هزینه جراحی های محدود کودکان مشمول طرح، از جمله اقدامات ارائه شده در طرح «راهی به آسمان» است.

وی گفت: این طرح راهی به سوی امید به زندگی، ایجاد حرکت و نشاط برای کودکان معلول جسمی و شروعی بر حضور آنان در اجتماع، ایجاد دوستی‌های جدید و تجربه نوع دیگری از زندگی برای این کودکان است.

طرح «راهی به آسمان» از سال ۱۳۸۷ تا کنون در ۸ استان کشور اجرا شده است و چهار هزار و ۷۶ کودک بین ۳ تا ۱۴ سال دارای معلولیت جسمی شدید از خدمات آن بهره‌مند شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار