موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221226
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

۱۰۰ کودک انگلیسی در هر هفته بستری می‌شود

بیماری نادر ناشی از ابتلای به کووید ۱۹ در انگلیس موجب شده است هر هفته حدود یکصد کودک در این کشور – که ۷۵ درصد آنان غیر سفیدپوست اند – در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شوند.

به گزارش کودک پرس ،بیماری نادر ناشی از ابتلای به کووید ۱۹ در انگلیس موجب شده است هر هفته حدود یکصد کودک در این کشور – که ۷۵ درصد آنان غیر سفیدپوست اند – در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شوند.

روزنامه گاردین نوشت شماری از کودکان بهبود یافته از ابتلای به ویروس کرونا در انگلیس، هفته‌ها پس از ابتلا به علت التهاب و تورم، دربخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری می‌شوند.
گاردین افزود: ۷۵ درصد از کودکانی که پس از ابتلا به ویروس کرونا، در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و “نشانه التهاب چند دستگاهی دوران کودکی” (paediatric inflammatory multi-system syndrome (PIMS)) را بروز می‌دهند، از سیاه پوستان، آسیایی تبار‌ها و اقلیت‌های نژادی انگلیس اند.
این روزنامه نوشت ۸۰ درصد از این کودکان، پیش از ابتلا به کووید ۱۹، هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته اند و کاملا سالم بودند.
به نوشته گاردین اطلاعات درباره این بیماری نادر را دکتر هرمیون لیال (Hermione Lyall)، متخصص بیماری‌های عفونی کودکان در دانشگاه امپریال کالج لندن فراهم آورده است.
وی از این که نسبت شیوع این بیماری در میان کودکان غیر سفید پوست، چند برابر ابتلای کودکان سفیدپوست در انگلیس است، ابراز شگفتی می‌کند و بررسی در این باره را توصیه کرده است.
این روزنامه نوشت دکتر لیز وایتاکر (Liz Whittaker)، سخنگوی انجمن “نشانه التهاب چند دستگاهی دوران کودکی” در کالج سلطنتی سلامت کودکان در انگلیس گفت: پژوهش درباره ابتلای بیش‌تر کودکان غیرسفیدپوست به این بیماری، در مقایسه با کودکان سفیدپوست آغاز شده است و مواردی همچون ژنتیک، فقر، سکونت در منازل شلوغ و زندگی با نسل‌های گوناگون خانواده، ممکن است در این باره موثر باشد.
به نوشته گاردین، نخستین بار که “نشانگان التهاب چند دستگاهی دوران کودکی” در کودکان انگلیسی مشاهده شد، موجب نگرانی والدین، پزشکان و مقامات بهداشت و درمان انگلیس شد و ابتدا تصور می‌شد که کودکان، پس از ابتلا به ویروس کرونا، دچار بیماری کاواساکی (Kawasaki disease) – بیماری نادری که نوزادان و کودکان را مبتلا می‌سازد – شده اند. گاردین نوشت، اما اکنون مشخص شده است “نشانه التهاب چند دستگاهی دوران کودکی”، بیماری مستقلی است که پس از ابتلای کودکان به ویروس کرونا، حتی اگر نشانه ابتلا ظاهر نشده باشد، از هر ۵۰۰ کودک مبتلا، یک نفر را بیمار می‌سازد.
این روزنامه نوشت نشانه التهاب در کودکان، به صورت دانه‌ها و جوش‌هایی ظاهر می‌شود، تب کودک تا ۴۰ درجه می‌رسد، فشار خون کودک به صورت خطرناکی پایین می‌آید، کودک دچار مشکلات شکمی می‌شود و در موارد حاد، نشانه‌هایی همچون شوک ناشی از مسمومیت یا عفونت خونی مرگبار دیده می‌شود. به نوشته گاردین از ابتدای همه گیری کووید ۱۹ در انگلیس، دو کودک احتمالا به علت “نشانه التهاب چند دستگاهی دوران کودکی” جان باخته اند.
روزنامه گاردین نوشت با این که در مقایسه با اوج اول همه گیری کووید ۱۹ در انگلیس، بسامد ابتلا به “نشانه التهاب چند دستگاهی دوران کودکی”، چندان افزایش نشان نمی‌دهد، هر هفته حدود یکصد کودک در اوج دوم همه گیری، در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. به نوشته گاردین، این میزان در اوج اول در ماه آوریل پارسال، هر هفته ۳۰ مورد بود، اما از ژانویه امسال، هر روز ۱۲ تا ۱۵ کودک، به علت ابتلا به “نشانه التهاب چند دستگاهی دوران کودکی” در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.
این روزنامه نوشت شمار کودکان مبتلا به “نشانه التهاب چند دستگاهی دوران کودکی”، در لندن و مناطق جنوب شرقی انگلیس، محل انتشار سویه جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس، بیش‌تر است.
به نوشته گاردین، دکتر حبیب نقوی (Habib Naqvi)، مدیر بخش نظارت بر نژاد و سلامت در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، خواهان بررسی چرایی ابتلای بیش‌تر کودکان غیر سفیدپوست به این بیماری نادر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار