موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221204
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

تبیین فرهنگ شهادت در مدارس اولویت باشد

منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت اظهار کرد: ضرورت دارد توجه به فرهنگ شهادت و ایثارگری در دانشگاه‌ها و مدارس اولویت قرار گرفته و از معرفی شخصیت‌های شهدا به ویژه شهدای زن در کتب درسی کودکان و نوجوانان غفلت نشود.

به گزارش کودک پرس ،محمدحسن آصفری، منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، امروز، ۱۶ بهمن در کنگره استانی بانوان شهیده، جانباز و آزاده که در سالن الغدیر استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: نقش بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در اجتماع غیرقابل انکار است و از سوی دیگر اسلام به بانوان توجه ویژه دارد در حالی‌که غرب تنها به زن به چشم کالا نگاه می‌کند.
وی تصریح کرد: در این برهه زمانی که شبیخون فرهنگی توسط کشورهای غربی آغاز شده و دنیای غرب به دنبال از بین بردن روحیه شهادت‌طلبی، آزادی‌خواهی و ایثارگری است، برگزاری کنگره و یادواره شهدا از هر جنس، صنف و قشری لازم و ضروری است.
آصفری بیان کرد: مادران در دوران انقلاب علاوه بر از خودگذشتگی کرده و راهی کردن فرزندان به جبهه، خود نیز در اشکال مختلف مشغول خدمت‌رسانی بودند، آنان فرزندان خود را به جبهه جنگ فرستادند و در نهایت، جسم بی جان فرزندان خود را تحویل گرفتند. ایثار بانوان تداوم انقلاب در چهل ساله دوم را بیمه کرد.
این مقام مسئول به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس نیز اشاره و ادامه داد: زنان در این بازه زمانی حضور پررنگ داشته و همپای مردان اثرگذار بودند و ۱۷ هزار زن شهیده تقدیم انقلاب است که این مهم نشان از غیرت و همراهی آنان در کنار مردان دارند.
آصفری هزینه در برابر شبیخون فرهنگی علیه اسلام را نوعی صندوق ذخیره و پس‌انداز ایستادگی و مقاومت در مقابل تهدیدات غربی‌ها علیه ایران دانست و اضافه کرد: ضرورت دارد توجه به فرهنگ شهادت و ایثارگری در دانشگاه‌ها و مدارس اولویت قرار گرفته و از معرفی شخصیت‌های شهدا به ویژه شهدای زن در کتب درسی کودکان و نوجوانان غفلت نشود.

نقش بانوان در پیروزی دفاع مقدس غیرقابل انکار است

مرتضی انصاری‌فر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، هم در این کنگره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند:« فرهنگ ایثار و شهادت از ذخایر تمام نشدنی است» استناد کرد و افزود: باید تلاش شود تا فرهنگ شهادت بیش از گذشته در جامعه نهادینه شده و از نقش زنان در این فرهنگ‌سازی غفلت نشود.
وی با بیان اینکه زنان نقش مؤثری در شکل‌گیری انقلاب، تثبیت و تداوم این نهضت تاریخی دارند، ادامه داد: زنان ایران اسلامی نقش مهم و انکارناپذیری در موفقیت‌های کسب شده در طول ۸ سال دفاع مقدس دارند و لازم است این دستاوردها تبیین شود.
انصاری‌فر اضافه کرد: استان مرکزی  ۹۵ زن شهیده و ۱۳۱ جانباز زن تقدیم انقلاب کرده است، اکثر شهدای خانم استان شهید بمباران هستند که این امر نشان از مظلومیت مردم در دوران دفاع مقدس دارد که دشمن بدون توجه منازل مسکونی مردم بی‌دفاع را مورد حمله قرار می‌داد.
یادآور می‌شود؛ در پایان کنگره از تمبر یادبود کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی رونمایی و خانواده شهدای زن و جانبازان تجلیل شدند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار