موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221201
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

غذای کودکان آمریکایی سمی است

نتیجه تحقیقاتی که از سوی کنگره آمریکا به عمل آمده حاکی است بسیاری از مواد غذایی خردسالان که توسط شرکت های مهم در آمریکا تهیه و توزیع می‌شود، حاوی مواد سمی همچون آرسنیک و سُرب است.

به گزارش کودک پرس ،تارنمای خبری  «هافینگتون پست» با انتشار این خبر نوشت: یک گزارش کنگره آمریکا نشان می دهد،  اکثر مواد غذایی شرکت های تولید و توزیع غذای کودک در آمریکا حاوی مواد سنگین  سمی است.

بنابراین گزارش تحقیقات صورت گرفته از سوی کنگره آمریکا بر روی شرکت های آمریکایی متمرکز بوده که پایه مواد غذایی اولیه آنها برنج و پوره  است و تحت عنوان با اصطلاح مواد غذایی اورگانیک عرضه می شوند.

هافینگتون پست افزود: این مواد غذایی حاوی مواد سمی همچون، آرسنیک، سرب، کادمیم (Cadmium)   – عنصری به رنگ سفید مایل به آبی و جیوه هستند.

تارنمای این اندیشکده آمریکایی در ادامه نوشت: این درحالی است که برخی دیگر از شرکت های تولید و توزیع کننده مواد غذایی در آمریکا همچون «والمارت» (Walmart) ، «کمپبل سوپ »( Campbell Soup) و «اسپرات اورگانیک فودز» (Sprout Organic Foods) در تحقیقات صورت گرفته از سوی کنگره آمریکا حاضر به همکاری نشدند.

صنعت ۸میلیارد دلاری

بنابراین گزارش مواد غذایی کودکان و خردسالان در آمریکا از جمله پر در آمدترین صنایع غذایی در آمریکا به شمار می رود که فقط در سال گذشته میلادی در این کشور هشت میلیارد دلار در آمد داشته است.

۱۷۰ نوع مواد غذایی خردسالان آلوده به مواد سمی است

هافینگتون پست در ادامه نوشت: متاسفانه این نخستین گزارش از این دست نیست و  پیش از این نیز کنگره آمریکا تحقیقاتی را در این زمینه در سال ۲۰۱۹ میلادی انجام داده بود که نشان می دهد نزدیک به ۱۷۰ نوع مختلف از مواد غذایی خردسالان آلوده به مواد سمی است.  ۹۵ درصد از این تعداد به سرب، ۷۳ درصد به آرسنیک و ۷۵ درصد به کاندیوم و ۳۲ درصد هم به جیوه آلوده هستند.

دربخشی از گزارش کنگره آمده است : این مساله که در سال های اخیر گزارش شده بسیار نگران کننده است، زیرا این مواد سمی بر روند رشد سیستم عصبی نوزادان و خردسالان لطمه زده  که پیامد آن و در دراز مدت بر عملکرد مغز اثر نامطلوبی خواهد داشت.

هافینگتون پست نوشت: نتیجه تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز به عمل آمده بود از والدین این گروه سنی از کودکان خواسته شده بود تا از تغذیه نوزدان  و خردسالان خود از این دسته مواد غذایی اجتناب کرده و تا حد ممکن از مواد غذایی اورگانیک و یا میوه برای تغذیه کودکان استفاده شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار