موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221180
۱۶ بهمن ۱۳۹۹

افزایش قیمت شیر خشک؛ بی انصافی در حق کودکانی که از شیر مادر محرومند

افزایش قیمت شیر خشک دغدغه اصلی این روزهای خانواده‌هایی می باشد که دارای کودکان زیر دوسال هستند، متاسفانه نرخ این محصول برای چندمین بار در بازار افزایش صعودی به‌خود گرفته است.

به گزارش کودک پرس ،این روزها تورم بر همه ابعاد زندگی مردم تاثیر گذاشته است. هر روز ارزش پول پایین تر می آید و در مقابل آن قیمت اغلب کالاها چه ضروری و چــه غیرضروری چندین برابر می شود. در این میان با خبر گران شدن اقلام نوزادان در چندماه اخیر از پوشک گرفته تا شیر خشک، پستانک و لباس باید گفت بیچاره کسانی که  بچه دارند و یا بچه ای در راه دارند.

گرانی ها حالا به بازار کودک و نوزاد رسیده و بسیاری از خانواده ها ناگهان با بالار فتن چهل، پنجاه درصدی کالاهای ضروری برای کودک خود مواجه شده اند و همین نگرانی های بسیاری را برای آن ها ایجاد کرده است زیرا مصرف برخی از این اقلام در ماه برای یک خانواده بچه دار زیاد و حتی قبل از بالار فتن قیمت ها کلی هزینه داشت. برای یک نوزاد و یا کودک زیر دو سال که از خوردن شیر مادر محروم هستند با افزایش سرسام آور قیمت و حتی کمبود بعضی از این شیرهای خشک نگرانی هایی را برای خانواده های آنها به وجود آورده است.

البته لازم به ذکر است که  افزایش قیمت در همه اقلام در نمونه های خارجی بیشتر است و در مواردی حتی مارک های خارجی که قبل تر به وفور در بازار وجود داشت کمیاب شده اند و یا اگر هستند توسط داروخانه ها به بهانه گران شدن ارز به فروش نمی رسند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک نیز گرانی های اخیر این محصول را افزایش نرخ قوطی، شیر پرچرب و کارتن‌های مقوایی شیرخشک اعلام کرده است.
اکثر تولیدکنندگان مواد غذایی با کمبود و افزایش نرخ قوطی فلزی رو به رو هستند و در این میان تولیدکنندگان شیرخشک نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

بسیاری از خانواده ها اظهار دارند وقتی در کشور به دنبال سیاست های افزایش جمعیت هستیم و از خانواده ها خواسته می شود که تعداد فرزند بیشتری بیاورند آیا به این مساله فکر شده است که با شرایط کنونی رغبتی و جراتی برای فرزندآوردن می ماند یا نه؟ بارها زوج های جوانی دیده شده اند که به طور صریح دلایل اقتصادی را دلیل عدم داشتن فرزند می دانند و به امید روزی هستند که شرایط اقتصادی اجازه پدر و مادر شدن به آن ها بدهد

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار