موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221168
۱۶ بهمن ۱۳۹۹

مربیان و متولیان تربیتی، الگوهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید معرفی کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: مربیان و متولیان تربیتی الگوهای انقلاب اسلامی را برای نسل جدید، به‌ویژه کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی معرفی کنند.

به گزارش کودک پرس ،بدر شکوهی در مراسم گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه فجر در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز، با اشاره به نقش ارزشمند و بی‌بدیل زنان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: الگوی زنان در این مسیر الهی، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب(س) بوده و جهت‌گیری متعالی امام راحل درخصوص حقوق زن موجب رشد، تعالی و هویت‌یابی زن مسلمان ایرانی شد.

وی با اشاره به تحولات عظیم در فرهنگ و ساختار فکری جامعه در حوزه حقوق زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: افزایش چشمگیر حضور زنان در مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، هنری و ورزشی، ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان و تصویب قوانین متناسب با شرایط بانوان و دست‌یابی به امنیت عمومی بی‌نظیر در این حوزه، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی افزود: باتوجه به جایگاه خطیر و ارزشمند زن در جامعه اسلامی، برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید گام‌های عملی بیشتری برای تحقق ارزش‌های این حوزه برداریم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین نقش زنان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی، گفت: نقش‌آفرینی زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس را باید به طور صریح و روشن به نسل‌های جدید تبیین و تشریح کرد.

وی افزود: دشمنان انقلاب با بهره‌گیری از ابزارهای ارتباطی نوین و فضای سایبری یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی را بر ضد نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند و در این تهاجم، نقطه تمرکز اصلی معاندان، تضعیف و تخریب بنیان خانواده و مخدوش کردن هویت اصیل زن مسلمان است.

وی تأکید کرد: باید با الگو گرفتن از زنان انقلابی و تمهید سازوکارهای مناسب جامعه امروزی، افق‌های روشن‌تری با هدف بسط و توسعه فرهنگ اصیل و متعالی علوی برای فردای جامعه تبیین و ترسیم شود.

شکوهی همچنین با قدردانی از همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با دفاتر تسهیل‌گری، همکاری و تعامل تمامی نهادها و سازمان‌ها را ضامن موفقیت این دفاتر عنوان کرد.

علی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این کانون در مناطق محروم و کم‌برخوردار و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در قالب طرح پیک امید ارائه کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار