موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221159
۱۶ بهمن ۱۳۹۹

هزار و ۳۰۰ کودک در کشور به فرزند خواندگی سپرده شدند

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: یک هزار و ۳۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست واجد شرایط از ابتدای سال جاری تا کنون به خانواده های متقاضی فرزندخوانده سپرده شدند.

به گزارش کودک پرس ،سعید بابایی گفت: این تعداد کودک از طریق این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده اند.

وی با ذکر اینکه عمده خانواده های متقاضی به فرزندخوانده دختر تمایل دارند، افزود: روند فرزندخواندگی در سال‌های اخیر از سوی خانواده‌ها با استقبال مواجه شده است به طوری که شمار زیادی متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی هستند.

وی داشتن سلامت زوجین و افرادی که در نوبت فرزندخواندگی هستند را از شروط اصلی برای فرزند خواندگی دانست و گفت: متقاضیان فرزندخواندگی باید دارای شرایط مختلفی باشند که یکی از این موضوعات بحث سلامت افراد است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این کودکان دچار سختی‌هایی شده‌اند، بهزیستی موظف است بهترین وضعیت را برای این کودکان فراهم کند تا آنها بتوانند در فضایی امن توام با ارامش زندگی کنند.

وی تعداد خانواده های متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی را ۱۱ هزار خانواده عنوان کرد.

بازدید از مرکز مثبت زندگی و بازدید از  ساختمان مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی ایلام از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور به استان ایلام بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار