موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
221156
۱۶ بهمن ۱۳۹۹

سه ماه فرصت به آموزش و پرورش برای تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودک

رضوان حکیم‌زاده با بیان اینکه تاکنون 8 میلیون و 470 هزار دانش آموزان در سامانه ثبت نام کرده‌اند، افزود: 89 هزار نفر از دانش آموزان در پایه اول در مدارس ثبت نام نکرده‌اند که به تفکیک برای استان‌ها ارسال شده و در حال جمع‌بندی نهایی هستیم اما دسته دیگر از دانش آموزان در مدرسه ثبت نام کرده و به‌دلیل عدم دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند امکان بهره‌مندی از فضای مجازی برای آنها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش کودک پرس ،رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش درباره آخرین آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل به خبرنگار برنا گفت: تعدادی از دانش آموزان در سامانه سناد ثبت نام نکرده‌اند. با سازمان ثبت احوال همکاری  صورت گرفته و بر همین اساس در سال تحصیلی 1399-1400 قبل از شروع سال تحصیلی توانستیم اسامی دانش‌ آموزان به تفکیک استان‌ها را اخذ کنیم.

حکیم‌زاده افزود: دستورالعمل برای جذب دانش آموزان در این زمینه به استان‌ها ابلاغ شده است. برخی از دانش ‌آموزان اطلاعاتشان در این سامانه ثبت نشده بود. هم‌‌اکنون اطلاعات این دانش آموزان در سامانه ثبت شده است برخی از دانش آموزان هم به دلایل مختلف در مدارس ثبت نام نکرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول در آموزش و پرورش، 89 هزار نفر از دانش آموزان در پایه اول در مدارس ثبت نام نکرده‌اند که به تفکیک برای استان‌ها ارسال شده و در حال جمع‌بندی نهایی هستیم. دسته دیگر از دانش آموزان در مدرسه ثبت نام کرده و به‌دلیل عدم دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند امکان بهره‌مندی از فضای مجازی برای آنها امکان‌پذیر نیست.

او تاکید کرد: تعدادی از کودکان امکان دسترسی به فضای مجازی و سامانه شاد داشته و فرصت‌های یادگیری را پیگیری می‌کنند. اسامی این افراد مشخص و تعدادی از  کودکان از برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: تعدادی از دانش آموزان به ابزار هوشمند آموزشی دسترسی ندارند.

او تاکید کرد: این افراد شناسایی شده و درس نامه‌هایی بر اساس برنامه زمان‌بندی هفتگی تنظیم و به کمک راهبران آموزشی و آموزگاران مدارس عشایری و روستایی در فواصل زمانی مشخص این  درس نامه‌ها تحویل دانش‌آموزان شده که این اقدامات با پایش یادگیری انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون 8 میلیون  و 470 هزار دانش آموزان  در سامانه سناد برای دوره ابتدایی ثبت نام کرده‌اند، افزود: تمامی آنها امکان دسترسی به آموزش  داشته  و روند آموزش دانش آموزان رصد می‌شود.

حکیم زاده با اشاره به تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: اساس‌نامه سازمان تعلیم و تربیت کودک تصویب شد. این مقوله شامل مهدهای کودک و کلیه مراکزی هستند که مسئولیت تعلیم و تربیت کودکان زیر 6 سال را  بر عهده دارند.

او افزود: 3 ماه فرصت به وزارت آموزش و پرورش داده شده که سازمان را تشکیل دهند. برای این مقوله باید سند جامع  تدوین و دستورالعمل‌ها را تنظیم کرد.

 معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کلیه مهدهای کودک فعال در این اقدام به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تا زمانی که دستورالعمل‌ها ابلاغ شود می‌توانند خود را با شرایط جدید مطابقت دهند تا بر اساس ضوابط جدید بتوانند شرایط را ادامه دهند.

او در خصوص نحوه فعالیت مهدهای کودک که از بهزیستی مجوز کسب کرده اند، گفت: دستورالعمل‌ها در زمینه کم و کیف فعالیت‌ها در حال تدوین است، چون این سازمان تازه تشکیل شده است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: شاید برخی از دانش آموزان امکان دسترسی به وسایل هوشمند نداشته باشند، اما هیچ دانش آموزی به‌دلیل عدم دسترسی به ابزار فن‌آوری بدون برنامه نیست، بلکه برنامه مشخصی برای این افراد تدوین شده است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده با توجه به شرایط مناطق استقبال متفاوت است.

به گفته او در مناطق روستایی، عشایری و مناطقی که امکان دسترسی به فن‌آوری نبوده استقبال از کلاس‌های حضوری مناسب بوده است. در مناطق برخوردار که میزان سواد والدین بالاست و توانایی حمایت از دانش آموزان را دارند کمتر بر سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار