موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221147
۱۶ بهمن ۱۳۹۹

کودک ۱۱ ساله سیستان‌ و بلوچستانی اعجوبه بین‌المللی اسنوکر

“علیرضا کاشانی” از استعدادهای اسنوکر سیستان و بلوچستان که در مسابقات استعدادیابی اسنوکر زیر ۱۴ سال کشور موفق شد رکوردی حیرت‌انگیز بدست آورد

به گزارش کودک پرس ،علیرضا کاشانی نخبه 11 ساله در حالی که دانش‌آموز ممتاز استان سیستان و بلوچستان در پایه هفتم محسوب می‌شود، در روزهای اخیر موفق شد در مسابقات استعدادیابی اسنوکر زیر 14 سال کشور نظر سرمربی و اعضای کمیته استعدادیابی و مربیان را جلب کند و به عنوان نفر برتر انتخاب شود.

پس از آنکه این نوجوان آینده‌دار اسنوکر کشورمان موفق شد در جایگاه نخست مسابقات استعدادیابی مجازی قرار بگیرد و ویدئوهای وی به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد، نیک بارو مربی سرشناس جهانی عملکرد کاشانی را ستودنی دانست و خواستار همکاری با این ورزشکار شد و دیدار با علیرضا را آرزو قلبی خود دانست.

بارو، مربی سرشناس و حرفه‌ای فدراسیون بین‌المللی بیلیارد و اسنوکر است که سه بار نیز به دعوت فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس به ایران آمده و کارگاه‌های آموزشی مناسبی برای مربیان و ورزشکاران ایرانی برگزار کرده و از این پس قرار است این قهرمان ملی را زیر نظر سرمربی اسنوکر کشورمان مورد بررسی قرار دهد تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد قهرمانی این ورزشگاه در عرصه بین‌المللی باشیم. در ادامه گفت‌وگوی تسنیم با مربی علیرضا کاشانی و این کودک اعجوبه را می‌خوانید.

دبیر هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان سیستان و بلوچستان که از بومیان زاهدان است درباره فعالیت این ورزش در این خطه اظهار داشت: بیلیارد از سال 79 وارد کشور شد و بعد از دوره‌ای تقریباً دو تا سه ساله به سیستان و بلوچستان رسید که اولین باشگاه در سال 81 در زاهدان تاسیس شد.

سینا وفادار که مربی‌گری علیرضا کاشانی را بر عهده دارد، ادامه داد: این ورزش برای من نیز از همان دوران کودکی شروع شد که اتفاقاً تجربیات خیلی خوبی از آن سال‌ها دارم اما متاسفانه مباحثی پیش آمد که باعث شد بیلیارد استان برای مدتی نابود شود و بعد از آن چند سالی در استان خبری از بیلیارد نبود تا اینکه دوباره یک باشگاه راه‌اندازی شد که فضای خیلی خوبی داشت.

وی ادامه داد: در سطح مسابقات آسیایی و جهانی، بیلیارد ما پیشرفت کرد و در آن زمان دو باشگاه در شهرستان زاهدان فعالیت می‌کردند و یک باشگاه  در چابهار بود تا سال 94 که یک انتخابات برگزار شد و برای اولین بار فدارسیون برای هیئت استان رئیس انتخاب کرد که تا قبل از آن دائم با سرپرست اداره می‌شد و بعد از آن در سال 94 هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس در استان شکل گرفت و یک شاکله پیدا کرد شاهرخی رئیس شد و در سال 99 با ریاست زارعتگری این شاکله قدرتمندتر شد.

دبیر هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان سیستان و بلوچستان افزود: از همان سال 94 من شروع کردم و کارهای بنیادین انجام دادم و از آن زمان که هیئت استان شروع به کار کرد انصافاً خوب کارها پیش رفت و چارتی را به وجود آوردیم؛ بچه‌ها توسط خود من در چهار سال اول یعنی در رده پایه  تمرین داده شدند؛ من می‌خواستم بچه‌هایی که در سن خودم بهشان توجهی نشده مورد توجه قرار بگیرند و آنها را پای میزها بکشانیم و از آن مهمتر اعتماد خانواده‌ها را نیز جلب کنیم.

وی اضافه کرد: فضا را از آن شکل و شمایلی که بحث سیگار و بحث مثلا سریال شهرزاد از بیلیارد نشان می‌داد که مثلا پای میز بیلیارد همه چیز پیدا می‌شود چرخانیدیم و به آنها نشان دادیم که خیلی اتفاقات خوب هم می‌تواند پای همین میز بیلیارد بیفتند که شکر خدا موفق شدیم در دو سال اول خیلی موفق عمل کنیم و در رده پایین خیلی فعالیت خوبی داشتیم که بچه‌های 10 تا 18 سال را کشاندیم پای میزهای بیلیارد.

خیلی تلاش کردیم اعتماد خانواده‌ها را بازگردانیم

مربی قهرمان نوجوان ملی بیلیارد کشورمان ادامه داد: سال 96 موفق شدیم در سیستان و بلوچستان به میزبانی منطقه سیستان مسابقات ملی را برگزار کنیم که خیلی اتفاق مثبتی بود و همه ورزشی‌های استان آمدند و دیدند که فضا تغییر کرده، یعنی فضای بیلیارد را دیدند که یک فضای مدرن و شیکی است که بعد از آن ما در المپیاد اول کشور المپیاد سال 97 شرکت داشتیم و مقام شانزدهمی کشور را کسب کردیم.

وی اظهار داشت: همان جرقه‌ای بود که بیلیارد را فرستادیم در اردوی تیم ملی و از طرف وزارت ورزش و این روند ادامه پیدا کرد تا در سال 99 در بحث روابط عمومی، بحث‌های مالی و امثالهم خیلی قوی‌تر عمل کردیم و در این شش ماه بعد همه چیز خیلی بهتر شد و تنها مربی استان هم خودم هستم که فعالیت می‌کنم و سعی من بر این است که بچه‌های هفت تا 15 سال را بکشانم پای میز بیلیارد.

سینا وفادار که حالا شاگردانی از هفت سال به بالا دارد، ادامه داد: گل سرسبد شاگردانم علیرضا کاشانی است که واقعاً یک درجه از سنش بالاتر است  و در مسابقاتی که فدارسیون تدارک دید در رده سنی زیر 14 سال علیرضا با بچه‌های 10 تا 14 سال رقابت کرد و در آن رقابت توانست 69 امتیاز در سه دقیقه و 40 ثانیه به دست بیاورد که یک رکورد عجیب را در ایران به ثبت رسانده و فکر نمی‌کنم هیچ بچه 11 ساله‌ای در تاریخ ایران همچنین شگفتی آفریده باشد، خیلی رکورد بی‌نظیری بود و همه متحیرند از اینکه این بچه 11 ساله همچین ضربه‌ای را زد که نفر دوم رقابت‌ها هم با اختلاف 30 امتیازی از علیرضا رتبه دوم را کسب کرد و 38 امتیاز هم زده که 14 سال دارد و یعنی از علیرضا سه سال بزرگتر است.

همه می‌توانند با تلاش به هدف برسند

علیرضا کاشانی قهرمان کوچک سیستان و بلوچستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: وقتی دو سالم بود عمویم می‌رفت در باشگاه بیلیارد بازی می‌کرد و بعد من هم از این طریق به این ورزش علاقه پیدا کردم و وقتی که بزرگتر شدم عمویم من را می‌برد باشگاه و یک پایه هم برایم درست کرد چرا که هنوز قدم به میز نمی‌رسید و به این شکل به من تمرین می‌داد.

این ورزشکار شگفتی آفرین ادامه داد: یک سال من روی آن میز تمرین کردم و یک روز از روی پایه افتادم که دستم شکست و بعد از چند ماه دوباره شروع کردم به تمرین زیر نظر مربی خودم در باشگاه و توانستم به جایی برسم که 90 خال می‌توانستم بزنم.

وی درباره قهرمانی‌اش گفت: اصلا باورم نمی‌شد که بتوانم این رکورد را بزنم و موقعی که عمویم به من گفت چه رکوردی به ثبت رسانده‌ام شوکه شدم و فکر می‌کنم همه می‌توانند با تلاش به هر جایی می‌خواهند برسند. موقعی که پدرم گفت یک مسابقه گذاشته‌اند، من همه تلاشم را کردم که بتوانم نفر اول شوم و همیشه به عمویم می‌گفتم که می‌خواهم نفر اول باشم و خیلی خوشحالم که امروز پس از سالها تلاش و البته در سن پایین نفر اول شده‌ام.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار