موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
221129
۱۵ بهمن ۱۳۹۹

بینایی ۲۷۰ هزار کودک تهرانی غربالگری شد

کارشناس مسئول پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی استان تهران گفت: ۲۷۰ هزار کودک در رده سنی بین سه تا ۶ سال در طرح غربالگری بینایی این استان شرکت کردند.

به گزارش کودک پرس ،فریده زنوزی اظهار داشت: خانواده ها غربالگری بینایی فرزندان سه تا ۶ سال خود را جدی بگیرند.

وی با بیان ابنکه ساعات مراجعه به مراکز غربالگری هشت صبح تا ۱۴ است، افزود: نشانی پایگاه‌های معاینه چشم برای تشخیص در سایت بهزیستی تهران موجود است و والدین می توانند نشانی مراکز معاینه را از این سایت دریافت کنند یا با شماره ۸۸۷۸۷۱۹۸ سازمان بهزیستی استان تهران در خیابان ولیعصر(عج) تماس گیرند.

کارشناس مسئول پیشگیری از تنبلی چشم بهزیستی استان تهران با بیان اینکه ۷۰۰ هزار کودک در این استان نیاز به غربالگری بینایی دارند گفت: به خاطر شرایط کرونایی خانواد ها به مراکز غربالگری مراجعه نمی کنند از این رو امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش مراجعه تهرانی ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: خانواده ها اطمینان خاطر داشته باشند که در غربالگری چشم کودکان از دستگاه‌های معاینه چشم بدون تماس با کودک و لوازم یکبار مصرف استفاده، فاصله اجتماعی رعایت و ضدعفونی مراکز انجام می شود.

وی خاطر کرد: ۳۸۰ مرکز در این استان برای تشخیص و غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال خدمات ارائه می‌کنند که در این طرح، در سه سطح غربالگر با هزینه اندک (غربال دستگاه ۶ هزار و ۸۰۰ تومان و غربال چارت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان) و برای افراد بی بضاعت و بخش روستایی به صورت رایگان انجام می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار