موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221114
۱۵ بهمن ۱۳۹۹

بمب ساعتی ۱۶ هزار کودک خیابانی در مصر

یک نماینده زن پارلمان مصر با اشاره به آمار بالای کودکان خیابانی در این کشور پیشنهادی را به هدف حل این معضل ارائه کرده است که در آن از تجربه محمدعلی پاشا در دویست سال پیش الگوبرداری شده است

به گزارش کودک پرس ،به نقل از اسکای نیوز، «آیات الحداد» نماینده پارلمان مصر در جلسه ای با حضور «نیفین القباج» وزیر همبستگی اجتماعی این کشور، پیشنهاد مذکور را ارائه کرده است که به احداث اردوگاههای آموزشی و توانبخشی برای کودکان خیابانی در سراسر این کشور  اشاره دارد؛ ایده ای که از محمد علی پاشا والی مصر بین سال های ۱۸۰۵ تا ۱۸۴۸ میلادی الگوبرداری شده است.

تعداد کودکان خیابانی در مصر به بیش از ۱۶ هزار نفر می رسد

ایده این نماینده پارلمان مصر شامل جمع آوری کودکان کار در اردوگاههای پناهندگی و آموزش آنها به عنوان مثال توسط افسران بازنشسته نیروهای مسلح مصر می شودکه از این طریق هم کسب مهارت کنند و هم وابستگی ملی آنها تقویت شود.

آیات الحداد در این باره گفت: محمد علی پاشا در دوران حکمرانی خود حدود ۳۰۰ هزار آواره را در  اردوگاهی در جنوب مصر جمع آوری کرد و مربیانی از فرانسه را برای مهارت آموزی آنها در زمینه های مختلف فراخواند که علاوه بر کسب مهارت، زبان فرانسوی هم یاد می گرفتند.

مصر سالها با پدیده کودکان خیابانی دست و پنجه نرم می کند و دولت مصر از آنها به بمب ساعتی تعبیر کرده است

این نماینده زن مصری اظهار کرد: ادغام مجدد کودکان خیابانی در جامعه باعث می شود که به جای تبدیل شدن آنها به بمب ساعتی تهدید کننده برای جامعه و به جای آنکه مورد بهره برداری قرار گیرند، از پتانسیل های آنها به صورت مثبت در راستای توسعه جامعه و بالا بردن حس ملی آنها استفاده شود .

آمارهای رسمی در مصر نشان می دهد که تعداد کل کودکان خیابانی در مصر به ۱۶ هزار نفر در ده استان این می رسند که وزارت همبستگی اجتماعی مصر از آنها به «بمب ساعتی» تعبیر کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار