موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
221091
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

تقاضا برای فرزندخواندگی سه برابر کودکان بی‌سرپرست

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: خانواده‌ای که قرار است کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرند، باید شرایط و امکانات مناسبی برای وی فراهم کنند و این اطمینان را به وجود بیاورند که می‌توانند با کودک مثل فرزند خود رفتار کنند.

به گزارش کودک پرس ،اسدالله حیدری با اشاره به راه اندازی سامانه فرزندخواندگی در کشور، اظهار کرد: این سامانه به تازگی برای تسهیل در فرایند فرزندخواندگی راه اندازی شده است و متقاضیان می‌توانند با ثبت نام و تکمیل مدارک و تامین شرایط مورد نیاز، در نوبت پذرش فرزند قرار بگیرند.

وی با اشاره به گلایه برخی از سخت بودن شرایط فرزندخواندگی، ادامه داد: با توجه به اینکه این مساله با سرنوشت یک انسان سر وکار دارد، بهزیستی در این مساله دقیقا مطابق با مر قانون عمل می‌کند.

وی توضیح داد: خانواده‌ای که قرار است کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرند، باید شرایط و امکانات مناسبی برای وی فراهم کنند و این اطمینان را به وجود بیاورند که می‌توانند با کودک مثل فرزند خود رفتار کنند.

این مسئول با اشاره به دلیل طولانی بودن زمان واگذاری فرزند گفت: با توجه به اینکه تعداد تقاضا برای فرزندخواندگی با تعداد فرزندان بی سرپرستی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، متناسب نیست، این زمان طولانی شده است.

حیدری توضیح داد: در حال حاضر سه برابر کودکان بی سرپرست تحت حمایت بهزیستی تقاضا برای فرزندخواندگی وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: همه کودکانی که در بهزیستی نگهداری می‌شوند بی سرپرست نیستند و برخی از آنها به دلایلی مثل اعتیاد والدین، زندانی بودن آنها، سلب صلاحیت از سوی مقام قضایی و … فاقد سرپرست موثر هستند و با توجه به اینکه هر زمان امکان دارد والدین آنها بازگردند، امکان واگذاری بسیاری از کودکان تحت پوشش بهزیستی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمام تلاش بهزیستی این است که کودکان بی سرپرستی که تحت پوشش این نهاد قرار دارند هرچه سریعتر به خانواده‌ای ورود کنند چون این امر به شکل‌گیری شخصیت و تکامل روحی آنها کمک می کند.

این مسئول اضافه کرد: اذعان داریم حضور کودکان بی سرپرست در خانواده جایگزین بهتر از حضور آنها در مراکز بهزیستی است ولی باید شرایط و ضوابط مشخص شده رعایت شود چون این فرایند دقیقا با آینده و سرنوشت یک انسان سروکار دارد و نباید ریسک کرد.

وی گفت: اگر شرایط متقاضیان به درستی بررسی نشود و کودکان به خانواده فاقد صلاحیتی سپرده شوند، این کودکان بعدها مجددا به بهزیستی بازگشته و به نوعی مددجوی این نهاد خواهند شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار