موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221088
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

شناسایی ۳۵۰ کودک کار در گلستان/ ۶۷ مورد کاشت حلزون انجام شد

مدیرکل بهزیستی گلستان از شناسایی ۳۵۰ کودک کار در استان خبرداد و گفت: در سال جاری تاکنون ۲۴ هزار و ۷۰۹ کودک غربالگری شنوایی شده که از این تعداد ۶۷ مورد به کاشت حلزون نیاز داشتند.

به گزارش کودک پرس ،سید مهدی حسینی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: بیش از ۵۰ خدمت به سازمان بهزیستی واگذار شده که در حوزه های توانبخشی و خدمت به معلولان است.

حسینی از وجود ۴۹ هزار و ۸۵۰ معلول در استان خبرداد و گفت: معلولیت های بینایی، شنوایی، روانی، جسمی و حرکتی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

وی گفت: رتبه دو الی ۶ را در برخی از این معلولیت ها در کشور داریم که مستلزم اقدامات فرهنگی است.

مدیرکل بهزیستی گلستان اضافه کرد: پنج هزار و ۵۵۵ خانوار تحت حمایت حوزه اجتماعی قرار دارند و کودکان شیرخوار و کودکان کار هم در این زیر مجموعه هستند.

حسینی از شناسایی ۳۵۰ کودک کار در استان خبرداد و گفت: فرزندخواندگی هم زیر مجموعه حوزه اجتماعی قرار داشته و ۲۵۰ فرزند تحت سرپرستی مستقیم و ۳۰۰ فرزند هم در خانواده ها تحت سرپرستی ما هستند.

وی توضیح داد که سامانه ای به نام ثبت نام فرزندخواندگی در سایت بهزیستی وجود دارد که افراد واجد شرایط می توانند در آن ثبت نام کنند.

حسینی اظهارکرد: در سال گذشته ۲۵ مورد فرزندخواندگی داشتیم و در سال جاری هم تاکنون ۲۴ مورد فرزند واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: در بازتوانی افراد معتاد وارد شده و بنا داریم کمپ ها را به سمت مرکز جامع اعتیاد پیش ببریم که این کار از بازگشت مجدد معتادان جلوگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: غربالگری شنوایی سنجی در تمام تولدهای زنده انجام می شود و در سال گذشته بیش از ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر غربالگری شده و در سال جاری تاکنون ۲۴ هزار و ۷۰۹ مورد بوده که از این تعداد ۱۷۴ کودک به سمعک و ۶۷ مورد به کاشت حلزون نیاز داشتند.

حسینی در خصوص بینایی سنجی کودکان سه الی ۶ ساله هم گفت: هزار و ۵۸۰ مداخله بینایی داشتیم که به سمت مراکز درمانی سوق داده شدند.

وی در خصوص احداث مسکن ادامه داد: سال ۲۴۵ واحد مسکونی ویژه مناطق سیل زده ساخته شده و امسال هم ۱۱۴ واحد را تحویل می دهیم.

حسینی با اشاره به طرح مسکن خانوارهای دو معلولان، گفت: طرح احداث مسکن دو معلول شهری و روستایی را اجرا کرده و این افراد در روستاها از ۸۵ میلیون تومان بلاعوض و در شهرها از ۱۲۰ میلیون بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره، بهره مند می شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار