موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
221082
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

۱۱۰ کودک کار آذربایجان غربی مستمری ماهانه دریافت می کنند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۱۱۰ کودک کار و خیابانی در استان مستمری ماهانه دریافت می کنند.

به گزارش کودک پرس ،سعید فریور گفت: در حال حاضر بهزیستی استان برای ۱۱۰ کودک کار و خیابانی ماهیانه مستمری پرداخت می کند.
وی با اشاره به اینکه دو مرکز ساماندهی کودکان کار وخیابانی و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در استان فعالیت دارد، تصریح کرد: برای تمامی کودکان کار شناسایی شده در دو مرکز پرونده تشکیل شده و از خدمات حمایتی و تخصصی مرکز بهره مند هستند.
فریور با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰۰۰بسته حمایتی به کودکان کار و خیابانی استان ارائه شده، اظهارکرد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط حساس این کودکان ۱۲۵۰ بسته بهداشتی جهت پیشگیری از کرونا در بین این کودکان توزیع شده است.
مدیر کل سازمان بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حرفه آموزی و توانمند سازی کودکان کار و خیابانی و خانواده های آنها از وظایف بهزیستی است، یاد آور شد: در سال جاری برای هفت خانواده کودکان کار و خیابانی وام خود اشتغالی پرداخت شده و همچنین ۹۶۰میلیون ریال تسهیلات برای توانمندی تحصیلی و شغلی و ۴۰۰میلیون ریال نیز جهت ارائه خدمات نگهداری کودکان کار استان پرداخت شده است.
وی خاطر نشان کرد: پرداخت عیدانه برای ۳۰۰کودک کار و خیابانی با سرانه ۳۰۰هزار تومان وپرداخت مهرانه با سرانه ۳۰۰هزار تومان برای ۳۰۰ نفر از کودکان کار در شروع سال تحصیلی از دیگر اقدامات بهزیستی در حمایت از کودکان کار و خیابانی استان است.
فریور با اشاره به اینکه عمده کودکان کار بیسواد هستند یا ترک تحصیل می کنند، تصریح کرد: ارائه بسته های حمایتی آموزشی برای کودکان، پیگیری وضعیت تحصیلی و همکاری با آموزش و پرورش درجهت ثبت نام کودکان کار در طول سال تحصیلی ، پرداخت بسته های مهرانه در اول مهر برای کودکان کار و خیابانی که  با هدایت مددکاران به مدرسه باز گشته اند، پرداخت شهریه تحصیلی کودکان از ابتدایی تا دانشگاه و تامین تبلت دانش آموزان برای تعداد ی از کودکان کار بازگشته به مدرسه از جمله حمایت های تحصیلی بهزیستی از کودکان کار و خیابانی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار