موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
221066
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

بهزیستی حامی حقوق کودکان است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت : بهزیستی حامی حقوق کودکان است و تلاش می کند همراه با شرکای اجتماعی خود و حمایت موثر قوه قضائیه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را اجرا کند .

به گزارش کودک پرس ،محمد محمدی در دوره آموزشی آشنایی با حقوق اطفال و نوجوانان که با حضور کارشناسان مراکز دولتی و غیردولتی نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و مراکز حمایتی کودکان کار برگزار شد ، گفت :
کودکان برای در امان ماندن  از آسیب ها نیاز به حمایت قانونی دارند و با توجه به اهمیت موضوع حقوق کودک و حفظ این حقوق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در سال ۹۹ به تصویب وابلاغ گردیده است.
وی با اشاره به اینکه کلیه افرادی که به سن قانونی نرسیده اند شامل حمایتهای قانون اطفال می شوند  اظهار داشت : بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و از بی توجهی و سهل انگاری ،سورفتار ،بهره کشی اقتصادی ،هرزه نگاری و…. در مورد کودکان  طبق قانون جلوگیری کنند .
وی تصریح کرد : به دلیل حساسیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت فردبهزیستی تلاش می کند در صورت بیسرپرستی طفل و یا بی توجهی  و سهل انگاری به کودک یا ورود آسیب به سلامت اجتماعی ،روانی ،جسمی ،اخلاقی و امنیتی  کودک که موجب مداخله حمایت قانونی از طفل خواهد شد ، حمایت لازم را انجام دهد
این مقام مسئول زندانی شدن هریک از والدین ،ابتلا والدین به اعتیاد زیان آور ،بی سرپرستی و بدسرپرستی طفل ،خشونت مستمر والدین اولیا ،طرد شدن طفل و نوجوان از سوی خانواده و…را از موارد مداخله و حمایت قانونی از طفل و نوجوان عنوان کرد .
محمدی با اشاره به حمایت کودکان توسط بهزیستی ، از نگهداری 50  کودک بی سرپرست و بد سرپرست در 5 مرکز بهزیستی خبر داد و گفت : در حال حاضر  250  فرزند به صورت امداد بگیر و با دریافت مبلغ 6 میلیون و 500 هزار ریال   بصورت  ماهیانه در خانواده نگهداری می شوند .
وی حمایت از کودکان کار را از دیگر حمایت های بهزیستی در راستای رشد و بالندگی کودکان برشمرد و خاطر نشان کرد : در حال حاضر یک مرکز حمایتی -آموزشی کودکان کار در سطح استان زنجان فعال است .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار