موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
221051
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

کتاب کودک و کارِ خیر

همزمان با دهه فجر از مجموعه داستان سه جلدی «دست‌های کوچک، مهربانی‌های بزرگ» که به قلم بنفشه رسولیان و با موضوع نهادینه کردن کار خیر از کودکی تهیه شده، رونمایی شد.

به گزارش کودک پرس ،در مراسم رونمایی از این مجموعه کتاب که با هدف فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن کار داوطلبانه، پیش قدم شدن در کار خیر و ارتقای مسئولیت پذیری در کودکان به سفارش اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به نگارش درآمده، کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان و نویسنده و تصویرگر آن، همچنین پروین کلباسی از خیران به‌نام و پرسابقه شهر اصفهان حضور داشتند.

مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در مراسم رونمایی این مجموعه کتاب گفت: مجموعه سه جلدی داستان‌های «دست‌های کوچک، مهربانی‌های بزرگ»  ویژه گروه‌ سنی «ب»  (سوم و چهارم دبستان) تدوین شده و امیدوارم با هدف‌گذاری در حوزه کودکان و نوجوانان، کار خیر و این فرهنگ ارزشمند دینی و ملی را بتوانیم در این گروه سنی نهادینه کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که این مجموعه کتاب بتواند پیام کار داوطلبانه را به کودکان و نوجوانان شهر اصفهان و همین‌طور کشور منتقل کند.

بنفشه رسولیان، نویسنده این مجموعه داستان‌ نیز، «دست‌های کوچک، مهربانی‌های بزرگ» را حاصل تلاش دسته‌جمعی گروهی از فعالان حوزه کار داوطلبانه دانست و گفت: تلاش کردیم مفهوم کار داوطلبانه را در قالب داستان و از سنین کودکی برای کودکان تبیین کنیم، چون در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ آموزشی به ثمر نمی‌رسد مگر اینکه در دوران کودکی به فرد آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه شنیدن و خواندن داستان‌ یکی از بهترین راهکارها برای آموزش به کودکان و نوجوانان است، ادامه داد: پیش از این نیز نویسندگی یک مجموعه داستان پنج جلدی با نام «مهربانی‌های ریزه میزه» ویژه گروه سنی «الف»  (از پیش‌دبستانی تا دوم دبستان) را بر عهده داشتم که خوشبختانه مجوز رشد را نیز از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، این نویسنده ابراز امیدواری کرد که مجموعه سه جلدی «دست‌های کوچک، مهربانی‌های بزرگ» نیز مجوز رشد را دریافت کند.

رسولیان گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان پیشنهاددهنده و حامی تدوین این کتاب‌ها بود. همچنین در طی مراحل بررسی متون و تصویرگری این دو مجموعه کتاب، نظرات مسئولان اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی این سازمان برای ما بسیار کارساز بود که نتیجه آن، چاپ این مجموعه شد.

مرضیه قائدی، تصویرگر کتاب کودک نیز در این مراسم اظهار کرد: در مجموعه داستان‌های «مهربانی‌های ریزه میزه» از عناصر تصویری بسیار ملموس و نزدیک به زندگی کودکان که در بازی‌های خود با آنها آشنا هستند و در مجموعه «دست‌های کوچک، مهربانی‌های بزرگ» از عناصر تصویری غیرانسانی استفاده شده، چون کودکان گروه سنی «ب» می‌توانستند در جهان کودکانه خود با این عناصر کاملاً ارتباط برقرار کنند.

وی، نهادینه کردن فرهنگ همیاری و نوع‌دوستی را هدف از تدوین این دو مجموعه کتاب دانست و گفت: این داستان‌ها قابلیت آموزش در مقطع دبستان را دارد چرا که در آن به کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه کوچک و قابل ‌دسترس اشاره شده که حتی می‌تواند به صورت عملی نیز توسط کودکان تمرین شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار