موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221043
۱۳ بهمن ۱۳۹۹

5 راهکار اساسی برای ایمن نگه داشتن کودکان در فضای مجازی

ما به عنوان والدین چه کاری انجام می‌دهیم تا فرزندان خود را از طعمه شکارچیان آنلاین محافظت کنیم؟ در این مقاله 5 راهکاری که والدین می‌توانند برای حفظ امنیت آنلاین فرزندان خود انجام دهند، آورده شده است.

به گزارش کودک پرس ،با وجود اینکه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، جهان را متحول کرده‌اند، اما می‌توانند خطرات زیادی را در منزل ایجاد کنند. بسیاری از ما در فیلم‌ها دیده‌ایم که پلیس با ترفندهای ویژه، مجرمین بزرگسال را به دام انداخته است.

متاسفانه چنین رویدادهایی با آنچه در فیلم‌ها مشاهده می‌شود، مطابقت داشته و تخمین زده شده که 20 درصد از نوجوانان آنلاین، با درخواست‌های جنسی گوناگون از سوی افراد غریبه بزرگسال، مواجه می‌شوند.

مطالعه اخیر در آزمایشگاه تحقیقاتی، نشان می‌دهد 12 درصد از نوجوانانی که بصورت آنلاین با بزرگسالان آشنا می‌شدند، برای رابطه جنسی شخصاً به ملاقات آنها می‌رفتند. بنابراین، ما به عنوان والدین چه کاری انجام می‌دهیم تا فرزندان خود را از طعمه این شکارچیان آنلاین محافظت کنیم؟ در زیر 5 راهکاری که والدین می‌توانند برای حفظ امنیت آنلاین فرزندان خود انجام دهند، آورده شده است.

1. به فرزندان خود اهمیت حریم خصوصی آنلاین را گوش‌زد کنید: آموزش دهید که به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی مانند نام، محل، سن یا مدرسه ممنوع می‌باشد. علاوه بر این، هرگز نباید هیچ تصویری به غریبه‌ها ارسال کنند. اطمینان حاصل کنید که نام کاربری آنها منجر به تشخیص هویت فرزندتان نمی‌شود و محتوای جنسی نداشته باشد.بدین معنی که اغلب مجرمین به دنبال نوجوانانی هستند که با ارائه تصاویر خود هرچند ناخواسته و ندانسته،خود را بعنوان سوژه‌ای آسیب پذیر برای سوء استفاده، معرفی می‌کنند.

2. با کودکان خود درمورد خطرات آنلاین صحبت کنید: از طرفی نباید فرزندان خود را از محیط آنلاین بترسانید، و از طرفی باید از وجود افراد منحرف مطلع باشند، فرزندانتان را توجیه کنید که در صورت مواجه با هر گونه درخواست ارتباط از طرف افراد ناشناس، سریعاً والدین یا اشخاص مورد اعتماد را در جریان امر قرار دهند. مهم‌ترین عملی که والدین می‌بایست انجام دهند، ایجاد ارتباط قوی با فرزندان است. برای فرزندان، صحبت از اشتباهاتی همچون وجود رابطه با غریبه، یا تصویر ارسال شده به غریبه، می‌بایست عاری از ترس و توام با احساس راحتی باشد.

3. قوانین و مقررات خانوادگی خود، هنگام رسیدن فرزندنتان به سن استفاده از اینترنت (که سن استفاده از اینترنت رو به کاهش است) به‌خوبی شرح دهید: بعضی از خانواده‌ها قراردادهای مختص به خود در مورد استفاده از تلفن همراه داشته و در آن ذکر شده در صورت خط کردن، فرزند از دسترسی به دنیای آنلاین ، تعلیق خواهد شد.

4. گذرواژه‌های فرزندان: رمز گوشی، رمز ایمیل، رمز شبکه‌های اجتماعی … همه و همه را داشته باشید. والدین باید حق بازرسی آگاهانه یا موردی از فرزندان دردنیای آنلاین را بر خود محفوظ بدانند.

5. استفاده شبانه از اینترنت در بستر خواب را بر فرزندنتان ممنوع نمایید: در حالی که در طول روز استفاده از تلفن و لپ‌تاپ مجاز است، این دستگاه‌ها باید در شب، همگی به یک محل مشترک بازگردند. این تصمیم نه تنها مروج عادت سالم خواب، بلکه طبق تحقیقات انجام شده توسط ما، اکثر درخواست‌های نامشروع آنلاین به افراد زیر سن قانونی، پس از ساعت 11 شب اتفاق می افتد، در زمانی که اغلب والدین نظارتی نمی‌نمایند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار