موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
221022
۱۳ بهمن ۱۳۹۹

ابتکار لیورپول برای کمک به آموزش دانش آموزان محروم

شورای شهر لیورپول از فعالان مشاغل مختلف خواسته تا به کودکان و نوجوانان کمتر برخوردار در یادگیری و آموزش برخط در دوران قرنطینه و تعطیلی اخیر مدارس کمک کنند.

به گزارش کودک پرس ،در یک ابتکار جدید و با حمایت اتاق بازرگانی لیورپول، از فعالان مشاغل مختلف خواسته شده تا گیرنده‌های وای فای، لپ تاپ و تبلت‌هایی را که استفاده نمی‌کنند برای آموزش دانش‌آموزانی که توان مالی ندارند اهدا کنند یا برای فراهم کردن این امکانات برای آن‌ها حمایت مالی داشته باشند تا بتوانند در خانه ادامه تحصیل دهند.

دستگاه‌هایی که اهدا می‌شود باید کمتر از سه سال کار کرده و کارایی آن‌ها اخیراً تست شده باشد؛ همچنین این دستگاه‌ها باید قبل از اهدا به تنظیمات اصلی کارخانه برگردانده شود.

همچنین دولت لیورپول در ماه‌های اخیر تعریف جدید و گسترده‌تری از کودکان آسیب‌پذیر ارائه داده و گفته این طرح شامل افرادی است که ممکن است در دریافت آموزش از راه دور در خانه مشکل داشته باشند.

در نظرسنجی اخیر شورای شهر لیورپول در مورد وضعیت آموزش از راه دور توسط مدارس با پاسخ ۱۱۸ از ۱۶۱ مدرسه، نشان داد:

حداقل شش هزار و ۳۷۳ کودک و نوجوان به رایانه، تبلت و دیگر دستگاه‌های دیجیتالی که در خانه برای آموزش از راه دور مناسب باشد دسترسی ندارند و حداقل سه هزار و ۲۸۳ دانش‌آموز دیگر نیز از اشتراک اینترنت خانگی مناسب بی‌بهره هستند؛ در این مدارس یک هزار و ۴۰۵ دانش آموز در حال تحصیل حضوری در مدرسه هستند چون به سختی به آموزش از راه دور دسترسی دارند.

بر اساس این گزارش فقر دیجیتال سدی بزرگ در برابر چشم‌انداز رشد اقتصادی آینده شهر و توسعه استعدادهای برجسته در منطقه است و برای رفع آن، از زمان شیوع همه گیری کرونا، مدارس لیورپول توانسته‌اند برخی از دستگاه‌های دیجیتال را از طریق این طرح وزارت آموزش فراهم کنند. بیش از هفت هزار دستگاه برای دانش آموزان در ترم گذشته و دو هزار و ۳۴۷ دستگاه دیگر در ماه ژوئن و ژوئیه سال ۲۰۲۰ برای دانش آموزان محروم، خانواده‌های آسیب‌پذیر و کودکان دارای مددکار اجتماعی تهیه شده است.

باربارا موری، عضو هیئت آموزش، اشتغال و مهارت‌های لیورپول، می‌گوید: معلمان تلاش بسیاری کرده‌اند تا مطمئن شوند کودکان می‌توانند به فرآیند یادگیری در خانه ادامه بدهند، اما برای بسیاری از خانواده‌ها این یک چالش است. با این حال شورای شهر لیورپول و مدارس همه تلاش خود را برای ورود دستگاه‌های دیجیتال به همه خانه‌ها انجام داده‌اند و پیشرفت زیادی داشته‌ایم.

وی معتقد است: تعطیل شدن آموزش حضوری، شکاف دیجیتالی در جوامع را برجسته کرده و در حال حاضر همه مشاغل و ارگان‌ها دوره سختی را پشت سر می‌گذارند با این حال تعهد اتاق بازرگانی برای حمایت از دانش آموزان شهر بسیار ارزشمند است.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی لیورپول نیز می‌گوید: همه گیری کرونا بیشتر از گذشته نابرابری‌ها را در جامعه تشدید کرده و هدف ما این است که بهترین فرصت را به تمام دانش آموزان شهر برای ادامه تحصیل در دوره قرنطینه و تعطیلی مدارس بدهیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار