موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
220981
۱۲ بهمن ۱۳۹۹

معرفی 13 انيميشن با موضوع امام و انقلاب

13 مجموعه پويانمايي با موضوع زندگي امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي شامل هزار و 470 دقيقه براي كودك و نوجوان آماده شده است كه در دهه فجر از شبكه‌هاي سيما پخش مي‌شود.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از ایرنا، این آثار كه در مركز پویانمایی صبا تولید شدند، قصد دارند گوشه‌هایی از تاریخ معاصر ایران را به زبان نقاشی‌های متحرك به نسل سوم انقلاب كه آن دوران را درك نكرده‌اند، روایت كنند.

برخی از این آثار در سال‌های گذشته تولید و به پخش رسیده‌اند كه می‌توان به مجموعه انیمیشن ‘خاندان پهلوی’ اشاره كرد كه به كارگردانی مشترك وحید نیك‌گو و سعید ترخانی در 10 قسمت 10 دقیقه‌ای تولید شده است.

این انیمیشن دو بعدی كه قرار است در قالب یك اثر 100 دقیقه‌ای سینمایی شود، به زندگی محمدرضا پهلوی اختصاص دارد كه از ایران به پاناما گریخته است و همراه با مستخدم و نگهبان خویش در ترس و هراس زندگی می‌كند و به بیان خاطرات خود از زمان تولد تا زمان انقلاب اسلامی و فرار از ایران می‌پردازد.

خانه عنكبوت’ به كارگردانی محمد قاسمی نیز یك انیمیشن تك قسمتی است كه در 41 دقیقه تهیه شده است.

از دیگر آثار می‌توان به مجموعه 21 قسمتی ‘امام و كودك’ به كارگردانی ابراهیم گرجی اشاره كرد كه در قسمت‌های 15 دقیقه‌ای طراحی شده است و با تكنیك ‘فتو رمان’ و دو بعدی به خاطرات كودكان در زمان حیات امام و ارتباط اجتماعی وعرفانی آنان با حضرت امام(ره) می‌پردازد.

بهمن و بختك’ از دیگر مجموعه‌های انیمیشنی با موضوع انقلاب اسلامی است كه در دو فصل تولید شد؛ بخش نخست آن محمد ابوالحسنی در 39قسمت 10 دقیقه ای كارگردانی كرد و سری دوم آن به كارگردانی ابراهیم موحدی در 26 قسمت 10 دقیقه ای تولید شده است.

بهمن و بختك دو شخصیت اصلی این مجموعه پویانمایی هستند كه ‘بختك’ یك مامور ساواكی است كه هر روز صبح رییسش با او تماس می‌گیرد و با صداهایی نامفهوم، ماموریتی به بختك می‌دهد و ‘بهمن’ نیز نوجوانی انقلابی است كه سمبل ماه پیروزی انقلاب اسلامی و كاراكتر خوب مجموعه شمرده می‌شود.


از دیگر آثاری كه در مركز صبا پیرامون انقلاب اسلامی به تصویر كشیده شده است، می‌توان به ‘پاییز گرم’ اشاره كرد كه در نخستین جشنواره تلویزیونی جام جم نیز حایز رتبه برتر در بخش انیمیشن شد؛ این اثر به كارگردانی علیرضا اخباری در 12 قسمت 20 دقیقه ای تولید شده است و به زندگی نوجوانی می‌پردازد كه در پاییز سال 1357 از روستایی برای یافتن پدرش راهی تهران می‌شود. او در تهران با ماجراها و اتفاقاتی غیر منتظره مواجه می‌گردد. ماجراهایی كه با پیچ و خم ها و حوادث گوناگون به انقلاب اسلامی و 22 بهمن ختم می‌‌شود.

دستهای مهربان’ به كارگردانی صادق جوادی عنوان انیمیشن تك قسمتی دیگری است كه با تكنیك دو بعدی خاطرات پسربچه‌ای از اهالی روستای نوفل لوشاتو فرانسه را روایت می‌كند كه روزگاری امام خمینی(ره) در آنجا اقامت داشته است.


از دیگر آثار انیمیشن ویژه دهه فجر می‌توان به انیمیشن تك قسمتی ‘زمزمه‌ای كه فریاد شد’ اشاره كرد كه به كارگردانی ابوالقاسم نظر پور كه نگاهی آهنگین به وقوع انقلاب اسلامی در ایران دارد و با تكنیك تلفیقی دوبعدی و سه بعدی رایانه‌ای ساخته شده است.

ورود امام’ به كارگردانی ژیان دیباوری نیز شامل نمآهنگ‌هایی با مضامین انقلابی است كه در دهه فجر برای كودكان پخش می‌شود.


انیمیشن‌های تك قسمتی ‘فجر انقلاب’ به كارگردانی شهرزاد شاه حسینی، ‘بچه‌های انقلاب’ به كارگردانی جمال‌الدین پیرخدری و همچنین مجموعه ‘نامه‌ای به آفتاب’ به كارگردانی فرحناز باقر از دیگر آثار انتخابی برای دهه فجر به شمار می روند.

نامه‌ای به آفتاب’ عنوان انیمیشن دوازده دقیقه‌ای است كه بر اساس داستانی واقعی از خاطره یك كودك روستایی شكل گرفته است و در آن كودكی به نام ‘مجید’ آرزو دارد برای حضرت امام خمینی(ره) نامه‌ای بنویسد. اما به دلیل اینكه در روستای آنها امكانات پستی وجود ندارد با كمك فكر خویش تصمیمی جالب برای ارسال نامه خود می‌گیرد.

پابه پای آفتاب’ به كارگردانی رسول بابا رضا كه یك انیمیشن بلند 90 دقیقه‌ای درباره نوجوانی و جوانی امام خمینی (ره) به شمار می رود نیز در دهه فجر بازپخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار