موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
220974
۱۲ بهمن ۱۳۹۹

آموزش مدیریت پسماند به کودکان در تلوزیون

مرضیه برومند کارگردان و صداپیشه عروسکی، در نشست هم اندیشی خلق شخصیت «کاپی» گفت: اگر فیلم نامه خوب و مناسب نوشته شود، صدا پیشه حرفه ای انتخاب کنید و کارگردانی مطلوب داشته باشید قطعا این شخصیت جای خودش را باز می کند.

به گزارش کودک پرس ،کارگردان مجموعه عروسکی شهر موش ها با تاکید بر این مطلب که کار فرهنگی زمان بر است، عنوان کرد: مشکل اصلی من با سازمان ها این است که برنامه ریزی بلندمدت نمی کنند و برنامه کوتاه مدتشان هم برای یک ماه و دوماه است. با این زمان نه می شود فرهنگسازی کرد و نه المان یا عروسک را بین بچه ها برد.

وی با اشاره به شکل عروسک کاپی و شباهت آن به دانه و گیاه افزود: برای اینکه کاپی اثرگذار باشد باید این شخصیت بین بچه ها برود و جا باز کند تا بتواند حرفش را بزند.

برومند با بیان این مطلب که محیط زیست و کاهش تولید پسماند از دغدغه های من است و این موضوع را در بسیاری از فیلم هایم آورده ام، افزود: هم بحث آموزش در این زمینه بسیار مهم است و هم تولید محتوا برای جامعه هدف اصلی که کودکان و نوجوانان هستند.

این کارگردان تاکید کرد: مردم نیاز به آموزش دارند و این موضوع باید با استفاده از ابزارهای مختلف در آن ها نهادینه شود و قطعا خلق عروسک و دیگر تولیدات فرهنگی می تواند بسیار موثر و قابل توجه باشد.

کارگردان مجموعه مربای شیرین با تاکید بر اینکه کاپی در مجموع عروسکی قابل قبولی است، گفت: این عروسک باید با یک رونمایی درست و برنامه ریزی شده حضور خودش را اعلام کند و با بهره گیری از همه زمینه های موثر بتواند جای خودش را باز کرده و پیام ها و خواسته هایش را همه گیر کند.

می خواهیم کاپی دغدغه های ما را بگوید

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در این نشست گفت: تمرکز کشورهای پیشرفته دنیا در بحث مدیریت پسماند، بحث کاهش پسماند است که ضروری بود ما هم برای تحقق این موضوع برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: با توجه به همین نگرش ما طرح کاپ(کاهش پسماند) را برنامه ریزی و اجرا و برای تحقق آن تلاش کردیم بحث های آموزشی و فرهنگی ویژه ای ببینیم.

علیپور ادامه داد: خود عروسک شبیه درخت طراحی شده است، سبز رنگ است و المان های طرح کاپ و بازیافت را دارد که باید کم کم بالنده شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: کاپی حاصل هم فکری و همراهی تیمی کارآمد است و بر اساس نظرات جمعی به الگویی رسیدیم که حاصل آن عروسک کاپی است.

علیپور با بیان این مطلب که طرح کاپ شش مرحله دارد، افزود: برای تحقق کامل طرح کاپ نیاز به حضور و همراهی هنرمندان داریم و می خواهیم بسیاری از حرف ها و دغدغه ها از طریق این عروسک به مخاطبان کودک و نوجوان زده شود.

تاکید بر آموزش مدیریت پسماند به کودکان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند نیز در این نشست گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای برنامه ریزی و پیاده سازی طرح کاهش پسماندها (کاپ) تصمیم گرفت تا با استفاده از دانش تخصصی شرکت‌های بومی در حوزه گرافیک و افزایش اثربخشی فرایندهای آموزش، نسبت به استانداردسازی شخصیت‌های کارتونی، نمادها و لوگوها و سایر امور گرافیکی مرتبط با سازمان اقدام کند.

رجایی ادامه داد: در همین راستا و با لحاظ نظرات خبرگان حوزه مدیریت پسماند و هنر، گرافیک و انیمشین شخصیت کارتونی جدیدی به نام «کاپی» برای طرح کاپ طراحی شد که در طراحی این شخصیت کارتونی به موضوع محیط زیست و همچنین تناسب و همخوانی ظاهری و گرافیکی شخصیت با لوگوی طرح کاپ توجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند مصمم است با بهره گیری از شخصیت کارتونی و عروسکی کاپی در قالب مجموعه‌های انیمیشنی، کلیپ و برنامه های تلویزیونی نسبت به آموزش، اطلاع رسانی و انتقال نکات و مفاهیم مهم و کاربردی مدیریت پسماند به گروه های مخاطب شهروندی به ویژه کودکان و دانش آموزان اقدام کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار