موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
220959
۱۲ بهمن ۱۳۹۹

جروزالم پست: یک سوم کودکان اسرائیلی زندگی زیر خطر فقر را تجربه می‌کنند

به نوشته روزنامه جروزالم پست، گزارش شورای کودکان صهیونیست نشان می‌دهد از هر ۳ کودک ساکن اراضی اشغالی یک نفر از فقر شدید رنج می‌برد.

به گزارش کودک پرس ،بنا به نوشته یک رسانه صهیونیست از هر سه کودک صهیونیست یک نفر سال ۲۰۲۰ را در زیر خط فقر گذرانده است.

روزنامه جروزالم پست در مطلبی عنوان کرد بر اساس گزارشی که روز یکشنبه از سوی شورای کودکان صهیونیست منتشر شد، در اثر بحران ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ تقریباً از هر سه کودک یک نفر در زیر خط فقر زندگی می‌کند. در این گزارش اشاره شده است که به دلیل کاهش درآمد اقتصادی، بحران فقر در اراضی اشغالی تشدید شده است. طبق محاسبات سال ۲۰۱۹، حدود ۳۱.۷ ٪ از کودکان صهیونیست در زیر خط فقر و بر اساس رقم ۲۰۲۰، ۳۰ ٪ در شرایط نامساعد مالی زندگی می‌کنند.

در این گزارش آمده است که حدود ۵۷ ٪ از کودکان اولترا ارتدوکس و ۴۶ ٪ از کودکان عرب اسرائیلی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. تعداد افرادی که برای گزارش خشونت علیه کودکان با تلفن ۱۱۸ تماس گرفتند از ۶۰۹ در سال ۲۰۱۹ به ۱۲۲۵ افزایش یافته است.

گزارش‌های ارائه شده از طریق صندوق‌های بهداشتی صهیونیست کاهش ۱۹ درصدی سوءاستفاده‌های خانگی و جنسی کودکان را در همین بازه زمانی نشان داد. در این گزارش اشاره شده است که کودکان به دلیل تعطیلی مدارس و ماندن در منزل کمتر در معرض ارتباط با اعضای غیر خانواده قرار گرفته اند. موارد آزار و اذیت جنسی کودکان طی این مدت ثابت باقی مانده است.

همچنین در این بازه زمانی تعداد تماس‌ها برای محافظت از کودکان در اینترنت ۶۳ ٪ افزایش یافته است، که ۵۷ ٪ این تماس‌ها از سوی خود کودکان گزارش شده است. بیشتر تماس‌ها مربوط به پیشگیری از خودکشی، قلدری آنلاین، جرایم جنسی آنلاین یا هک کامپیوتر بود. حدود ۴۸ ٪ از این تماس‌ها از طریق کودکان ۱۴-۱۶ ساله، ۳۰ ٪ از طرف کودکان ۱۱-۱۳ ساله و ۲۰ ٪ از افراد ۱۷-۱۸ ساله صورت گرفت. حدود ۳۰ ٪ از وقایع گزارش شده در اینستاگرام و ۲۴ ٪ از واتس اپ رخ داده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار