موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220914
۱۱ بهمن ۱۳۹۹

ضرورت تدوین طرح جامع مناسب سازی شهر برای کودکان

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: عملکرد شهرداری تبریز در حوزه کودک و مناسب‌سازی محیط جای قدردانی دارد، ولی باید طرح جامعی در این زمینه تدوین و اجرائی شود.

به گزارش کودک پرس ،شهرام دبیری در آیین رونمایی از پروژه مشارکت کودکان در تدوین سند فرادست طراحی شهری تبریز اظهار کرد: تمام کودکان شهر باید از حقوق خود شامل مسکن، بهداشت و درمان، آموزش و امکانات رفاهی برخوردار باشند و امنیت تردد آنها در معابر و مجتمع‌های مسکونی فراهم شود.

او افزود: باید در این زمینه از فعالان حوزه کودک، تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آنها حمایت کرده و سیاست‌های تشویقی در این زمینه به کار گیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تأکید بر ضرورت حمایت از فلان حوزه کودک اعلام کرد: وظیفه ما حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد در قالب طرحی جامع است که بر اساس آن در تمام نقاط شهر امکانات خدماتی، رفاهی و تفریحی برای کودکان فراهم شده و حتی اتاق‌های شیردهی نوزادان نیز در مراکز تعبیه شوند.

او اضافه کرد: باید زمینه‌ای فراهم کرد تا کودکان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی  شهر بیشتر حضور یابند و به عنوان مثال شهردار مدارس نمونه خوبی از مشارکت اجتماعی کودکان است.

دبیری تأکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که کودکان نیز پابه‌پای بزرگان از امکانات شهری بهره‌مند شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار