موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
220895
۰۹ بهمن ۱۳۹۹

فرصت نمایشگاه مجازی کتاب تهران و آشنایی با ناشران تخصصی

مدیرانتشارات موسیملر، درباره «هم­اندیشی ناشران ایرانی و ترکیه در موضوع ادبیات کودک و نوجوان» و تجربه حضور در اولین نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب تهران، را اتفاق و فرصت خوشایندی دانست و برگزاری نشست‌های تخصصی از‌‌جمله در زمینه کودک و نوجوان را زمینه معرفی بهترین ناشران این ارزیابی کرد.»

به گزارش کودک پرس ،عاکف اؤزتؤرک، مدیرانتشارات موسیملر: «رشد سریع تکنولوژی و به‌ویژه پیشرفت روزافزون در حوزه‌­های ارتباطی، ماهواره­‌ها و اینترنت باعث تحولات پُرشتاب در جوامع بشری شده و آثار مثبت و منفی فراوانی در پی داشته است.

از­این‌ ­میان، شیوع covid-19 با تغییراتی که در سراسر جهان ایجاد کرد، دستاوردهای زیادی را به­همراه داشت که ازجمله آن می­توان به عمومی ­بودن فضای مجازی که به هر فردی در هر نقطه از جهان امکان می­‌دهد ازطریق این فناوری به آسان‌­ترین وجه، جدیدترین اطلاعات مورد علاقه خود را به‌­دست آورد و مرزهای جغرافیایی تا‌کنون نتوانسته مانع استفاده از فضای مجازی و گسترش روزافزون آن را بگیرد، نام برد.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز یک اتفاق مبارک در این مسیر است. در کنار آن،  وبینار تخصصی 5 +5 در قالب تالار گفت‌وگو، گردهمایی ناشران ایرانی و ناشران کشور ترکیه به همت بخش بین­الملل خانه کتاب و ادبیات ایران، اتفاق و فرصت خوشایندی بود که از ابعادی برای خود من و از جهاتی دیگر کارگشا واقع شد. تشکر می­‌کنم از عاملان این هم‌­اندیشی به‌­خاطر معرفی بهترین ناشران کودک و نوجوان ایرانی و همچنین معرفی آثار آن‌ها در صفحه­‌ نمایش که امری خلاقانه در فضای مجازی به­‌حساب می‌‌آمد؛ در ضمن تشکیل گروه تعاملی بین ناشران ایرانی و ترکیه در فضای مجازی و درگاه ارتباطی ناشران ایران به ما امری قابل تقدیر است.

انتشارات موسیملر، تاکنون رایت کتاب­‌های بسیاری را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کودکان از از کشورهای مختلف، به‌ویژه ایران، مالزی و پاکستان خریداری کرده و قطعاً تلاش خود را برای خرید بیشتر ادامه خواهد داد. البته ایران، به­عنوان کشور دوست و همسایه جایگاه علی‌حده‌ای دارد. ایران درخصوص ادبیات کودک و نوجوان، نیز تصویرگری کتاب­های کودک جایگاه ویژه­ای دارد و امیدواریم بتوانیم با ادامه این نوع همکاری­‌ها تبادلات فرهنگی بیشتری با ایران داشته باشیم.

در خاتمه، صمیمانه از همه مسئولان و عاملانی که در برگزاری اولین نمایشگاه بین­المللی کتاب تهران نقش داشتند و از کسانی که برای برگزاری «هم­اندیشی ناشران ایرانی و ترکیه در موضوع ادبیات کودک و نوجوان» دعوت از ناشران مطرح ترکیه و ایران و نیز ادامه ارتباط با ناشران ترکیه درخصوص تبادل نشر، پس از نشست فعالیت داشتند، دارند قدردانی کنم.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار