موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
220825
۰۸ بهمن ۱۳۹۹

کودکان و خانواده‌ها در معرض آسیب‌های فضای مجازی قرار دارند

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور : کودکان و خانواده‌های ایرانی در معرض آسیب‌های فضای مجازی قرار دارند و باید برنامه ریزی لازم برای مقابله با تهدیدات آن‌ها صورت گیرد.

به گزارش کودک پرس ،مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در دیدار با مدیران رسانه‌های استان قزوین در سالن جلسات ساختمان اقشار سپاه استان افزود: امروزه یادگیری سواد رسانه بسیار مهم است، چون خانواده‌ها و کودکان جامعه در معرض آسیب‌های آن‌ها قرار دارند.

بصیری افزود : واگذاری زیرساخت‌ها و پهنای باند به این فضا‌ها مثل این است که سامانه دفاعی و اختیار کشور خود را در اختیار دشمنان قرار دهیم و پلیس خود را از کشور‌های دیگر انتخاب کنیم.

وی افزود: باید خانواده‌ها را نسبت به این آسیب‌ها آگاه کنیم و فیلترینگ فضای مجازی را به این جناح و آن جناح وابسته نسازیم تا بتوانیم بر فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشیم.

بصیری ادامه داد: قزوین، ظرفیت خوبی در زمینه رسانه‌ها دارد و حدود ۴۰۰ خبرنگار در این استان فعالیت می‌کنند که باید برای آگاه سازی جامعه در مقابل خطرات و تهدیدات فضای مجازی تلاش کنند.

وی افزود: امروزه مشکلات ما در حوزه رسانه فقط مربوط به مسایل سخت افزاری نیست بلکه به موضوعات نرم افزاری و ولنگاری در شبکه‌های اجتماعی نیز باز می‌گردد که کودکان ما را نیز در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار داده است.

بصیری با گلایه از مسئولان بابت فعالیت این فضا‌های آسیب زا، گفت: سامانه فیلترینگ این فضا‌ها در کشور ما مؤثر نبوده است در حالی که هیچ کشوری، اختیار خود را به کشور‌های دیگر نمی‌دهد، چون هیچ ابزاری برای پیگیری معضلات و مشکلات آن در داخل وجود ندارد و بسیاری از موارد اصلا قابل پیگیری نیست.

وی افزود: شورای عالی فضای مجازی مدتهاست که تأکید کرده باید فضای مجازی به سمت داخل سوق داده شود، چون هیچ کشوری، امنیت کشورش را با آسیب‌های فضای مجازی به مخاطره نمی‌اندازد.

فضای رسانه‌ای با رویکرد اجماع سازی، انسجام و امیدآفرینی عمل کند

مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین هم دیدار و گفتگو کرد.

استاندار قزوین ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) گفت: نقش ام البنین (س) در تربیت فرزند بزرگواری، چون حضرت ابوالفضل العباس (ع) بی بدیل است.

وی افزود: ما همگی ساکن یک کشتی هستیم و ناخدای آن رهبر معظم انقلاب است و تک تک ساکنان کشتی باید مراقب باشند تا آسیب‌ها و خطر‌ها را از آن دور کنند.

استاندار قزوین گفت: دشمنان خارجی در حال ایجاد موج‌های رسانه‌ای هستند تا کشور ما را دچار اختلاف و تفرقه کنند و در این میان همگی وظیفه داریم که این توطئه‌ها را دفع کنیم.

به گفته جمالی پور، در شرایط موجود کشور و مشکلات اقتصادی که از سوی استکبار جهانی به کشور تحمیل شده است، فضای رسانه‌ای می‌تواند با رویکرد اجماع سازی، انسجام و امیدآفرینی عمل تا شادابی، نشاط و امید را در جامعه تزریق کند.

مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، نیز گفت: این سازمان ۱۴ هزار نفر عضو دارد و ظرفیت مناسبی را در بین رسانه‌ها ایجاد کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار