موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
220749
۰۷ بهمن ۱۳۹۹

جراحی بی‌نظیر در بیمارستان رضوی مشهد؛ قلب نوزاد نارس دوباره تپیدن گرفت

بیمارستان رضوی تاکنون جراحی‌های بسیار مشکل، خاص و البته موفقیت‌آمیزی را با تکیه بر توانمندی متخصصان خود در حوزه نوزادان و کودکان صورت داده است.

به گزارش کودک پرس ،جراحی قلب همواره امری حساس و خطیر است به‌ویژه اگر این جراحی روی یک نوزاد نارس صورت بگیرد، امری که در بیمارستان رضوی با موفقیت انجام گرفت.

بیمارستان رضوی تاکنون جراحی‌های بسیار مشکل، خاص و البته موفقیت‌آمیزی را با تکیه بر توانمندی متخصصان خود در حوزه نوزادان و کودکان صورت داده است.

به‌ تازگی عمل جراحی‌ روی قلب یک نوزاد نارس در این بیمارستان صورت گرفته که پیش‌تر تنها در کشورهایی از جمله هند و ترکیه سابقه داشته است در حالی که 8 سال است این جراحی در مشهد مقدس انجام می‌شود.

وجه تمایز این جراحی این است که در مورد نوزادی نارس با وزن بسیار کم صورت گرفته است. از این حیث، نخستین‌بار است که این جراحی در مشهد مقدس و بیمارستان رضوی صورت می‌گیرد. این نوزاد سی‌وسه‌هفته‌ای از جابه‌جایی عروق رنج می‌برد و بستن شریان اضافه قلب این نوزاد به دست متخصصان بیمارستان رضوی مشهد با موفقیت انجام شد.

نوزادی که 7 هفته زودتر به دنیا آمد

محسن محور، رئیس بیمارستان رضوی، دراین‌باره می‌گوید: نوزاد جراحی‌شده به‌اصطلاح نارس و در سی‌وسه‌هفتگی به دنیا آمده بود. معمولا نوزاد در چهل‌هفتگی به دنیا می‌آید و درست در همان 7 هفته است که رشد نهایی خود را شکل می‌دهد.

رئیس بیمارستان رضوی خاطرنشان می‌کند: این نوزاد 7 هفته زودتر به دنیا آمده و عمل جراحی قلب او در سی‌وسه‌هفتگی صورت گرفته بود. رگ‌های قلب نوزاد تمام جابه‌جا بود اما متخصصان ما با عمل جراحی، آن‌ها را اصلاح کردند. خوشحالیم که در پانزدهمین سال فعالیت بیمارستان رضوی، این عمل سخت را صورت دادیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار