موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220740
۰۷ بهمن ۱۳۹۹

روایت رکسانای ۷ ساله از نقاشی که جایزه جهانی صلح را گرفت

دختر هفت ساله اصفهانی که توانست جایگاه دوم جایزه جهانی نقاشی صلح را به دست آورد از آرزویش برای کودکان جهان می‌گوید.

به گزارش کودک پرس ،سازمان جهانی شهرداران صلح به منظور ارتقای آموزش‌های مربوط به صلح در بین شهر‌های عضو این سازمان، رقابتی هنری ویژه کودکان شهر‌های عضو با موضوع شهر‌های صلح‌جو برگزار کرد که رکسانا رستمی، دختر هفت ساله اصفهانی توانست جایگاه دوم جایزه حهانی نقاشی صلح را به دست آورد.

بنا بر اعلام دبیرخانه این جایزه، لوح تقدیر و جایزه نفرات برگزیده در فوریه امسال به شهر‌ها ارسال خواهد شد تا مراسم تقدیر از منتخبان توسط شهرداران شهر‌ها برگزار شود.

برای ارسال آثار به این جشنواره ابتدا رقابتی درون شهری برای کودکان برگزار شد و پس از داوری ۱۰ اثر برگزیده از اصفهان در دو رده سنی برای رقابت در این جایزه به این سازمان جهانی ارسال شد. این در حالی است که اصفهان قرار است در بهمن ماه به عنوان اولین شهر ایرانی نشان ویژه شهر دوستدار کودک را نیز از سوی یونیسف دریافت کند.

روایت رکسانای ۷ ساله از نقاشی که جایزه جهانی صلح را گرفت

مهدی رستمی، پدر رکسانا اظهار داشت: رکسانا که در خانه کودک کلاس تئاتر و نقاشی را گذرانده و وارد کانون نقاشان خانه کودک اصفهان شده است، هنگامی این فراخوان از طریق خانه کودک اعلام شد، با اشتیاق شدیدی نسبت به کشیدن نقاشی استقبال کرد.

وی با اشاره به علاقه شدید فرزندش به نقاشی، افزود: رکسانا از کودکی تا به حال، هر روز در حال کشیدن نقاشی است و در مناسبت‌های مختلف برای دوستان و آشنایان به عنوان هدیه نقاشی اهدا می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار