موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220720
۰۲ بهمن ۱۳۹۹

دستگیری افرادی که از کودکان کار سواستفاده می‌کردند

رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه در استان البرز، گفت: در این راستا بیش از ۳۰۰ کودک کار شناسایی شده است؛ در این میان چند نفر از افرادی که از کودکان کار سو استفاده کردند بازداشت و چند مرکز نیز پلمب شدند.

به گزارش کودک پرس ،حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، عصر امروز در شورای معاونین استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد این اداره کل از ابتدای سال جاری تا کنون، گفت: در این مدت زمان بیش از ۱۵۰ هزار نفر ساعت از آموزش پیشگیرانه بهره بردند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در این راستا 20 قرارداد منعقد شده است، ادامه داد: در این میان برنامه‌های متعددی در رادیو و تلویزیون استان تهیه و پخش شده است. همچنین 83 برنامه با هدف ایجاد تعامل میان نهادهای مردمی در مجموعه دادگستری تدوین شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اقدامات پیشگیرانه ای که در بستر شبکه شاد انجام شده است، افزود: 500 هزار دانش آموز البرزی از این ظرفیت بهره مند شدند.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی یکی از دلایل بالا رفتن نرخ جرم است، افزود: استان البرز یکی از مناطقی به شمار می‌ورد که با رشد جمعیت و حاشیه نشینی مواجه است، از این رو اقداماتی را در حوزه پیشگیری از جرم در این مناطق انجام داده ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای سایر اقدامات پیشگیرانه بیش از ۳۰۰ کودک کار شناسایی شده است؛ در این میان چند نفر از افرادی که از کودکان کار سو استفاده کردند بازداشت و چند مرکز نیز پلمب شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز از تولید 15 هزار محتوای پیشگیرانه خبر داد و یادآور شد: همچنین هزار هکتار کمربند سبز در استان البرز کاشت شده است.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت اجرایی منج به مختومه شدن ۹ هزارو ۸۰ پرونده شده است، گفت: در این میان شاهد رضد 13 درصدی صلح و سازش در پرونده‌های طلاق بوده ایم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار