موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220693
۰۲ بهمن ۱۳۹۹

کودکان، بیشترین آسیب‌دیدگان کم‌تحرکی در دوران کرونا/ برگزاری لیگ تندرستی برای اولین بار در کشور

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب کم تحرکی در دوران شیوع ویروس کرونا متوجه کودکان شده است، گفت: به همین دلیل افزایش فعالیت بدنی کودکان دو تا هشت سال، در دستور کار این فدراسیون قرار دارد.

به گزارش کودک پرس ،افشین ملایی در مراسم ارائه هم‌زمان سه پروژه ملی شامل لیگ تندرستی ایران، طرح نشاط (مسابقات الکترونیک فعال) و طرح بازی‌ و نشاط کودکانه، اظهار کرد: فدارسیون ورزش های همگانی با رویکرد جدید، متناسب با گروه های مختلف سنی، سه طرح مذکور را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: کودکان در دوران شیوع ویروس کرونا، بیشترین آسیب را از نظر کم تحرکی تجربه کردند و به همین دلیل نیز در اولویت فدراسیون ورزش های همگانی قرار گرفته اند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه لیگی تحت عنوان لیگ تندرستی ایران، برای مشارکت همه آحاد مردم متناسب با ظرفیت فعالیت های ورزشی و جسمانی طراحی شده است، گفت: لیگ تندرستی ایران که برای اولین بار در سطح کشور برگزار می شود با استفاده از جذابیت های ورزش رقابتی و رعایت پروتکل های بهداشتی مشارکت اقشار مختلف جامعه را مدنظر قرار خواهد داد.

ملایی افزود: هرچه رقابت در حوزه ورزش همگانی بیشتر شود، مشارکت اقشار مختلف ارتقا خواهد یافت و این مساله به بهبود وضعیت سلامت عمومی جامعه کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به جمعیت ۳۲ میلیون نفری مخاطب در حوزه ورزش های الکترونیک، اظهار کرد: فدراسیون ورزش های همگانی و انجمن ورزش های الکترونیک سعی کرده با طراحی مناسب در راستای کاهش کم تحرکی که در ذات بازی های الکترونیک وجود دارد گام بردارد تا با افزایش فعالیت های جسمانی، فضایی جذاب و همراه با فعالیت بدنی برای مخاطبان ایجاد کند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر اینکه تمام تلاش فداسیون این است که در فضای شیوع ویروس کرونا، گامی به عقب برداشته نشود و سطح کم تحرکی ملی کاهش پیدا نکند، گفت: فدراسیون ورزش های همگانی تلاش کرد تا در شرایط کرونا، متناسب با تاثیرات بسیاری منفی که روی فعالیت بدنی اقشار مختلف جامعه ایجا دشد، طرح هایی را ارائه دهد تا با حفظ سلامت شهروندان، فعالیت بدنی آن ها کاهش پیدا نکند.

ملایی ادامه داد: در طرح طرح بازی‌ و نشاط کودکانه کودکان ۲ تا ۸ سال مدنظر قرار دارند و از گروه مخاطبان در بازی های الکترونیک که حدود ۳۲ میلیون نفر هستند، حدود ۸ میلیون نفر آن ها کودکان ۲ تا ۸ سال بوده و اگر به سمت فعالیت بدنی در مسیر بازی های الکترونیک حرکت نکنیم، میزان کم تحرکی افزایش خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار