موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220690
۰۲ بهمن ۱۳۹۹

مجلات کودکان و نوجوان بایدها و ضرورت‌ها

برنامه گفتگوی فرهنگی، اول بهمن ماه با حضور کارشناسان به بررسی مجلات کودکان و نوجوان، بایدها و ضرورت‌ها می‌پردازد.

به گزارش کودک پرس ،در برنامه گفتگوی فرهنگی اول بهمن ماه به موضوع مجلات کودکان و نوجوان باید ها و ضرورت ها پرداخته می شود.

در سال‌های گذشته (دهه‌های 60 و 70) با توجه به این که فضای مجازی، مثل امروز، گسترده و در دسترس نبود، مجلات و نشریات ادواری، یکی از مهمترین رسانه‌هایی بودند که همه رده‌های سنی، به خصوص کودک و نوجوان، برای کسب اطلاعات، سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت به آن‌ها مراجعه می‌کردند.

اما به مرور زمان، رسانه‌های برخط و فراگیرتر، مثل شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها، جایگزین مجلات چاپی و نشریات کاغذی شدند. به همین دلیل تعداد زیادی از مجلات، که گروه سنی کودک و نوجوان مخاطب آن‌ها بودند، یا فعالیت خود را متوقف کردند، و یا با یک تغییر رویکرد، محتوای تولیدی خود را در قالب همین رسانه‌های دیجیتال منتشر می‌کنند.

اما در این بین، هنوز هم نشریاتی هستند، که به صورت هفتگی یا ماهیانه، اقدام به چاپ و توزیع مجلات کودک و نوجوان می‌کنند. تعدادی از آنها با سابقه چند ده ساله، که همچنان بر سنت انتشار نسخه چاپی مجلات خود پایدار مانده‌اند، توانسته‌اند از بین کودکان و نوجوانان نسل‌های جدید نیز، مخاطب وفادار خود را پیدا کنند.

حجت الله ناظری(عضو هیئت علمی دانشگاه و سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان) و فرزانه فخریان (معاون فرهنگی انتشارات سروش) از مهمانان برنامه گفتگوی فرهنگی امشب هستند.

شبکه رادیویی گفت‌وگو از طریق گیرنده های دیجیتالی، رادیو نما، اپلیکیشن ایرانصدا و تارنمای شبکه به آدرس www.radiogoftogoo.ir نیز قابل دریافت است.

مخاطبان رادیو گفت‌وگو برای ارتباط با این برنامه و دیگر برنامه های این شبکه رادیویی می‌توانند با سامانه پیامکی 300001035 و شماره تماس 27861035 در ارتباط باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار