موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220644
۳۰ دی ۱۳۹۹

۷۰۰۰ کودک کم برخوردار گلستانی از حمایت غذایی برخوردار می شوند

مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت گلستان گفت: کودکان کم برخوردار استان گلستان از حمایت غذایی دولت بهره مند می شوند.

به گزارش کودک پرس ،فرهاد لشکربلوکی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت رفاه به منظور جلوگیری از تاثیرات نوسانات اقتصادی ناشی از کرونا بر تغذیه کودکان زیر پنج سال، با همکاری شهرستانهای استان، اسامی بیش از هفت هزار کودک کم برخوردار و با مشکل رشد از سامانه پرونده سلامت الکترونیک استان استخراج و جهت حمایت غذایی به وزارت رفاه ارائه شد.

وی افزود: کودکانی که اطلاعات پرونده سلامت و بضاعت اقتصادی شان مورد تائید وزارت رفاه قرار گیرد از حمایت غذایی دولت (یارانه ماهانه) برخوردار می شوند.

لشکربلوکی بیان کرد: تاثیرات اقتصادی ناشی از کرونا در چند ماه اخیر موجب کوچک شدن سفره غذایی خانوارها و افزایش موارد لاغری در کودکان استان شده بود که ادامه این روند منجر به کوتاه قدی و افزایش موارد سوء تغذیه می شود.

وی اضافه کرد: در صورت اجرای این طرح حمایتی، انتظار می رود شدت مشکلات اقتصادی که بر سفره خانوار بویژه دریافت غذایی کودکان اثرات جدی دارد، تعدیل یابد.

مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت گلستان گفت: علی رغم حمایت ارگان های دولتی یا انجمن ها خیریه، نباید نقش آموزش تغذیه صحیح را فراموش کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار