22061
۲۷ مرداد ۱۳۹۶
در گزارش ذبیرکل سازمان ملل عنوان شد؛

کشتار بیش از 500 کودک مظلوم یمنی توسط ائتلاف عربستان

دبیر کل سازمان ملل در گزارش جدید خود درباره «نقض شدید» حقوق بشر علیه کودکان یمن از سوی ائتلاف عربستان ابراز نگرانی و اعلام کرده که تنها در سال گذشته 502 کودک یمنی در پی حملات ائتلاف متجاوز سعودی جان خود را دست داده و بیش از 800 کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،دبیر کل سازمان ملل در گزارش جدید خود درباره «نقض شدید» حقوق بشر علیه کودکان یمن از سوی ائتلاف عربستان ابراز نگرانی و اعلام کرده که تنها در سال گذشته 502 کودک یمنی در پی حملات ائتلاف متجاوز سعودی جان خود را دست داده و بیش از 800 کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در این گزارش محرمانه 41 صفحه‌ای که پایگاه «فارین پالیسی» به پیش‌نویس آن دست یافته «آنتونیو گوترش» از نقض بسیار گسترده حقوق بشر علیه کودکان یمن از سوی ائتلاف عربستان ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس گزارش فارین پالیسی «ویرجینیا گامبا» نویسنده ارشد این گزارش پیشنهاد کرده که نام ائتلاف سعودی به لیست کشورها و نهادهای عامل کشتار کودکان اضافه شود.

فارین پالیسی نوشت: گوترش که قصد دارد این گزارش را اواخر ماه آگوست منتشر کند، درباره این پیشنهاد گامبا تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

فارین پالیسی در ادامه افزود: مقامات عربستان سعودی با حمایت آمریکا، به طور محرمانه در حال لابی کردن در سازمان ملل برای برگزاری نشست‌های سطح بالا در این باره پیش از انتشار گزارش هستند و از سازمان ملل خواستار عدم ذکر نام ائتلاف عربستان در گزارش جدید هستند.

فرستاده عربستان سعودی در سازمان ملل در این باره اظهار نظر نکرده است.

در سال 2016 نام ائتلاف عربستان در لیستی آمده است که بیان می‌کند ائتلاف تحت سرکردگی ریاض مسئول مرگ بیش از نیمی از کودکان کشته شده در یمن است.

با این وجود «بان کی مون» دبیر کل پیشین سازمان ملل نام ائتلاف را از این لیست خارج و استدلال کرد که این امر موجب محرومیت سازمان ملل از کمک‌های عربستان در راستای مبارزه با فقر خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار