موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220597
۲۹ دی ۱۳۹۹

در صورت مشاهده کودک آزاری ،از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ به اورژانس اجتماعی اطلاع دهید

وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه کودک آزاری ، از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ به اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.

به گزارش کودک پرس ،وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه هم استانی های گرامی میتوانند کودک آزاری را طریق اورژانس اجتماعی با خط تلفن ۱۲۳ اطلاع دهند اظهار کرد: مصادیق کودک‌آزاری کاملاً مشخص است و حتی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مجازاتی را برای افرادی در این زمینه اقدام می‌کنند در نظر گرفته است .کودک آزاری از جرایم عمومی بوده و احتیاج به شکایت شاکی خصوصی ندارد لذا هرگونه آزارواذیت کودکان و نوجوانان که موجب آسیب جسمانی، روانی و اخلاقی به آنها شود و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سلامت کودکان و نوجوانان را به مخاطره اندازد، ممنوع است .

وی همچنین تصریح کرد: زمانی که هم استانی ها ی عزیز کودک آزاری را در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام مشاهده می‌کنند به هیچ عنوان آن را تایید (لایک) نکنند چرا که تایید این  موارد به لحاظ قانونی ممنوع می باشد و در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بین ۶ ماه تا ۲ سال برای این موارد مجازات و زندانی پیش‌بینی شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مازندران افزود: از خانواده‌ها مجدداً درخواست می شود نسبت به کودک آزاری حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و چنانچه با مواردی از این دست برخورد کردند آن را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۲۳ به اطلاع مددکاران و کارشناسان حوزه اورژانس اجتماعی برسانند ، همکاران ما در اورژانس اجتماعی تشخیص خواهند داد که موضوع مطرح شده کودک آزاری می باشد یا خیر.

حسین زاده در ادامه افزود :اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله‌ای و وابسته به سازمان بهزیستی است . از مهمترین اصول برنامه های اورژانس اجتماعی بهزیستی،کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، قضا زدایی و پیشگیری از وقوع جرم، شناسایی کانون ها ومناطق آسیب خیز، به موقع بودن، دردسترس بودن، تخصصی بودن و ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است .

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان در حال ارائه خدمت می باشند، گفت : اورژانس اجتماعی دارای ماشین گشت در مکان‌های عمومی است و وظیفه مداخله در بحران هایی نظیر کودک آزاری، همسرآزاری، اقدام و یا افکار خودآسیب‌رسان (خودکشی) سالمندآزاری، معلول آزاری، اختلاف حاد خانوادگی، خشونت و غیره را دارد . اورژانس اجتماعی متشکل از گروهی روانشناس ،مشاور و مددکار است که در مواقع بحران با تماس شهروندان با خط تلفنی ۱۲۳ هم مشاوره تلفنی می‌دهند و هم در صورت لزوم با تیم مشاوره و روانشناسی و مددکاری در محل حاضرو مداخله در بحران می‌کنندو با هماهنگی و کمک از نیروی انتظامی در مواقع لزوم اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی در پایان گفت : مرکز اورژانس اجتماعی از طریق سه بخش خط تلفن رایگان ۱۲۳ و تیم سیار و مرکز مداخله، به جامعه هدف خدمت رسانی می کنند. شماره تلفن ۱۲۳ ثابت است و تمام خدمات اورژانس اجتماعی رایگان و به صورت شبانه روزی می باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار