موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
220579
۲۹ دی ۱۳۹۹

مهدهای کودک تیشه به ریشه آموزش صحیح می‌زنند

یک مدرس آموزش خانواده برخی مدیران را فاقد شناخت لازم از مخاطبان این دوره سنی خواند و گفت: چنین مهدهایی آموزش هایی را علیه آموزش صحیح ارائه می دهند.

به گزارش کودک پرس ،زهره سعادتمند در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «صبح وگفتگو» در خصوص وضعیت تربیتی مهدهای کودک در کشور اظهار کرد: کودکان در این سن در دوره حساس یادگیری هستند و انسان در اوج انعطاف و شکل گیری شخصیت است و با آموزش های اصولی و درست و نیز آسیب زا روبرو خواهد بود.

وی کودکان پیش دبستانی را در دوره حساس توصیف کرد که نیاز مبرم به آموزش های اصولی دارند نه اینکه آموزش به آنها علیه آموزش باشد.

سعادتمند ادامه داد: در این بین هستند مراکزی که فعالیت های خود را درست و اصولی و طبق برنامه های نظام مند و قانونی انجام می دهند و در این بین آنان که مسئولیت برنامه ریزی را بدست دارند، آسیب زا هستند.

وی همچنین برخی مدیران را فاقد شناخت لازم از مخاطبان این دوره سنی خواند و گفت: چنین مهدهایی آموزش هایی را علیه آموزش صحیح ارائه می دهند و آسیب زایی بالایی دارند.

سعادتمند به رادیو گفت‌وگو گفت: این مسئله تعارف بردار نیست و مسئولان بهزیستی و آموزش و پرورش بایستی در جلسه ای مشترک توانمندی و تخصص خود را ارائه دهند.

این متخصص حوزه خانواده تاکید کرد بهترین و با تجربه ترین نهاد باید مسئولیت کشتی بانی کودکان در این سنین را عهده دار شود و خاطرنشان کرد: تا ریلی در کار نباشد این واگن در مسیر درست حرکت نخواهد کرد و ما را به هدف نمی رساند.

سعادتمند لزوم برپایی نشست های جدی و تخصصی را متذکر شد و افزود: اجرا و ارزش یابی مراحلی از یک‌زنجیره بسیار مهم هستند که اختلال در یکی کلیت سیستم را برهم می زند.

وی ادامه داد: در طول دوره های زمانی شاهد تصمیم گیری های مختلف برای مهدهای کودک بوده ایم که با عدم ثبات روبرو شده است ولی شخصا معتقدم در حوزه هدف و محتوا، کار باید بدست افراد دیده سپرده شود که در غیر اینصورت واگن ما روی ریل مورد نظر حرکت نخواهد کرد.

سعادتمند افزود: این کار هرچه سریعتر باید به دست افرادی سپرده شود که کاردان هستند. در کشورهای توسعه یافته آموزش رسمی از 5 سالگی رقم می خورد ولی در ایران این مقوله درگیر فراز و نشیب بوده و از سال 45 آموزش پیش دبستانی بصورت جدی در نظام آموزش و پرورش قانونی شد ولی تا امروز این اتفاق نیفتاده است‌.

وی اضافه کرد: نظام های آموزشی به یکسری نظام های بانکداری بدل شده اند که بسیار خطرناک هستند و کارهای سوپرمارکتی ناشی از افرادی است که هیچ اطلاعی از آموزش ندارند.

سعادتمند همچنین روند آموزش تستی یا برخی حوزه های ریاضی را زیر سوال برد و تاکید کرد چنین کودکانی از یادگیری مهارت های زندگی دور می مانند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار