موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
220463
۲۶ دی ۱۳۹۹

پیام انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به مناسبت درگذشت شاعر کودکان

شاعر بچه‌های جهان، به سفر ابدی رفت. «یک گل، ده گل، صدها گل» بدرقه‌ راهش!.

به گزارش کودک پرس ،در متن پیام انجمن نویسندگان آمده است، «محمود کیانوش»، پیشکسوت و نظریه‏‌پرداز شعر کودک ایران، نویسنده، مترجم، روزنامه‌نگار، پژوهشگر و از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک، تا بود دست از نوشتن برنداشت.

شاعران کودکِ پس از او، سادگی و روانی زبان شعرهایشان را، تنوع وزن و آهنگ، حضور جدیِ عنصرِ تخیل و گشودن دریچه‌هایی زیبا برای کشف دنیا را در شعر کودک، تا همیشه وامدار محمود کیانوشند.

اگر چه کیانوش، سال‌های سال پیش، از جهان ادبیات کودک و نوجوان خداحافظی کرده بود، اما دعای او همراه همیشگی بچه‌ها خواهد بود: «در شعر خود هستم همیشه/ من زنده از لطف صداتان/ فرزندهای نازنینم/ سالم نگه دارد خداتان!»

کیانوش قلب امروز جهان را زنده از مهر کودکان و چشم فردای جهان را روشن از چهره‏‌ آنان می‏‌دانست و او را به‌حق می‌توان شاعر بچه‌های جهان نامید، نه فقط به‌خاطر شعر و مجموعه‌ی شعری که به این نام از او به یادگار مانده، بلکه به‌خاطر نگاه فراگیر و انسانیِ او به کودکان جهان و به جهانِ کودکی؛ و به‌خاطر آثار ارزشمند و جذابی که برای کودکان آفرید و در دل آن‏ها زنده خواهند ماند.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، ضمن عرض تسلیت به علاقه‏‌مندان و خوانندگان آثار کیانوش، اطمینان دارد نقش تأثیرگذارِ این شخصیت دلسوز و دوستدار کودکان، تا سال‏‌ها در جامعه‏‌ی ادبی ما بر جای خواهد ماند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار