موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
220413
۲۴ دی ۱۳۹۹

آیا سن مبتلایان به کرونا در حال کاهش است؟

در مقایسه با موج اول در بهار، روزانه کودکان بیشتری در بیمارستان بستری می‌شوند، ولی این در همه گروه‌های سنی صادق است.

به گزارش کودک پرس ،با اوج گرفتن موج دوم شیوع کرونا در بریتانیا، تعداد بیماران بستری در بیمارستان بسرعت افزایش یافت و بعضی از کارکنان بهداشت و درمان می‌گویند بیماران جوان‌تر از موج اول هستند. اما آیا واقعا اینطور است؟

آیا کرونا اکنون همه گروه‌های سنی را یکسان مبتلا می‌کند؟

در مقایسه با موج اول کرونا در فصل بهار، تعداد مبتلایان در همه سنین بیشتر شده است، هم در جوانان هم در سالمندان. بیشترین ابتلای نوجوانان، دانش آموزان و افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال در ماه‌های اخیر بوده است که درصد کمی از آن‌ها به درمان بیمارستانی نیاز پیدا کرده‌اند.

اما الگوی کلی افرادی که در معرض خطر جدی هستند یا جان خود را از دست می‌دهند تغییر زیادی نکرده است. هرچه سن بالاتر باشد، خطر کرونا هم بیشتر است، بخصوص برای افراد بالای ۶۵ سال. خطر مرگ ناشی از کرونا برای افراد زیر ۴۰ سال، یک دهم درصد است. طبق تحقیق دانشگاه امپریال کالج در لندن که در موج اول انجام شد، خطر مرگ در افراد بالای ۸۰ سال به بیش از ۵ درصد افزایش پیدا می‌کند؛ یعنی با هر ۸ سال افرایش سن، خطر مرگ ناشی از کرونا دو برابر می‌شود.

درمان بهتر، شناخت بیشتر از چگونگی پیشرفت بیماری و واکسنیناسیون باید باعث بهتر شدن این ارقام در موج دوم شوند. از شروع موج دوم در اواخر تابستان، بالاترین بستری بر اثر ابتلای تایید شده به کرونا، در افراد بالای ۸۵ سال بوده است و بعد در افراد بین ۷۵ تا ۸۴ سال. کمترین آمار همچنان در در کودکان و جوانان دیده می‌شود.

در مقایسه با موج اول در بهار، روزانه کودکان بیشتری در بیمارستان بستری می‌شوند، ولی این در همه گروه‌های سنی صادق است. به گفته پروفسور راسل وینر رئیس کالج سلطنتی طب و سلامت کودکان، “بخش‌های کودکان معمولا در زمستان شلوغ هستند و با افزایش ابتلا در جامعه، تعداد کودکان مبتلا به کرونا هم افزایش اندکی خواهد داشت، ولی اکثریت قریب به اتفاق کودکان و جوانان هیچ علامتی ندارند یا بیماری خفیفی دارند”.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار