موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220405
۲۴ دی ۱۳۹۹

تقدیر پلیس میناب از سه کودک به خاطر پلیس بازی مسوولانه

پلیس راه هرمزگان از سه کودک روستای گوربند میناب که “پلیس بازی” مسوولانه آنها بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت تقدیر کرد.

به گزارش کودک پرس ،جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان روز سه شنبه در آیین تقدیر از “محمد حاتمی” عماد حاتمی” و “جواد هرمزی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان از بازوهای موثر و کارآمد در اصلاح رفتارهای ترافیکی هستند.

سرهنگ مهرداد مشوق افزود: اصلاح فرهنگ و رفتارهای ترافیکی ارتباط مستقیمی با حفظ جان مردم دارد و به همین دلیل پرداختن به این موضوع باید از سنین پایه آغاز شود.

وی ادامه داد:استفاده از ظرفیت کودکان و نوجوانان برای گسترش رفتارهای قانونی با استفاده از فرهنگ سازی، استفاده از سایر اهرم های قانونی و قهریه را کاهش می دهد و از دیگر سو امیدواری ها برای کاهش رفتارهایی که در تقابل با قانون هستند، طی سالیان آینده را کاهش می دهد.

۴۰۰کودک همیار پلیس راه هستند

فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان نیز در این برنامه اظهار داشت: با توجه به آمار بالای تردد در جاده های استان، بهترین راهکار برای افزایش رفتارهای ترافیکی صحیح، آموزش به کودکان و نوجوانان و استفاده از آنان به عنوان همیار پلیس است که در این راستا هم اکنون ۴۰۰کودک و نوجوان به عنوان همیار پلیس راه فعالیت می کنند.

به گفته سرهنگ مهدی نیکبخت، استفاده از این ظرفیت موجب شده در بسیاری موارد کودکان به والدین خود درباره یک رفتار ترافیکی پرخطر تذکر دهند و نیازی به دخالت پلیس نباشد.

واکنش فضای مجازی نسبت به رویدادهای مثبت یک فرصت است

جانشین پلیس راه هرمزگان نیز گفت: همکاری رسانه ها و کاربران فضای مجازی نشان داد، جامعه نسبت به رویدادهای مثبت واکنش های  درستی دارد که باید از این ویژگی به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

سرهنگ “اسماعیل تنها” با تشریح ماجرای شناسایی و تقدیر از این سه کودک، اظهار داشت: پلیس راه، ۱۶آبان امسال عکس این سه نوجوان را در اختیار رسانه ها قرار داد و از مردم خواست در شناسایی و معرفی آنها همکاری کنند تا از آنها تقدیر شود.

وی ادامه داد: در کمتر از دوساعت دهها پیام دریافت شد که مردم اسامی و مشخصات و محل زندگی این کودکان را اطلاع دادند و در بررسی های بعدی صحت این اطلاعات تایید شد.

به گفته سرهنگ تنها با تدبیر فرماندهی و جانشین پلیس استان برنامه ریزی ها برای تقدیر از این کودکان انجام شد و لباس افتخاری پلیس راه و کارت همیار پلیس به همراه جوایزی دیگر برای آنها پیش بینی شد.

سرهنگ تنها در عین حال یادآور شد: پلیس راه به شدت بر پرهیز عموم شهروندان و به ویژه کودکان از حضور غیرایمن در حاشیه جاده ها تاکید دارد و یکی از مهمترین اهداف شناسایی این کودکان نیز، آموزش به آنان در این زمینه بود.

عکس های این سه نوجوان در حالی که اسباب بازی شبیه دوربین جاده ای پلیس را ساخته و در حال تذکر به رانندگان برای رعایت سرعت قانونی بودند، آبان ماه در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب زیادی بین کاربران داشت.

این سه کودک به همراه خانواده هایشان از روستای گوربند میناب به مرکز استان دعوت شدند و با حضور جانشین فرماندهی انتظامی استان، اولیای مدرسه محل تحصیل و تعدادی دیگر از مسئولان اجرایی و انتظامی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار