موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
220402
۲۴ دی ۱۳۹۹

کتابخانه‌های کانون پرورش فکری نعمت بزرگی برای کودکان ایرانی است

نویسنده، مترجم و تصویرگرفرانسوی گفت: در فرانسه کتابخانه‌های کودک به گستردگی کتابخانه‌های کانون پرورش فکری نیست درحالی که شبکه گسترده کتابخانه‌های کانون نعمت بزرگی برای کودکان ایرانی است.

به گزارش کودک پرس ،کلر ژوبرت، خالق کتاب‌های به یاد ماندنی کودکان روز سه‌شنبه در نشستی مجازی با اعضای کانون پرورش فکری هرمزگان، انگیزه خود از نویسندگی برای کودکان را پاسخ گفتن به سئوالاتی عنوان کرد که فرزندانش در زمینه‌های مختلف از وی می پرسیدند.

وی ادامه داد: کسی در کودکی به من نگفت که استعداد نوشتن داری، اما شما در کودکی این فرصت را دارید که بنویسید و ایده‌های خود را به تصویر بکشید.

نویسنده کتاب ‘امین‌ترین دوست’ خطاب به اعضای کودک و نوجوان افزود: اینکه شما بچه‌ها در کانون مهارت‌های مختلفی را می‌آموزید و توانمند می‌شوید و خود را برای ورود به جامعه آماده می‌کنید، کار بسیار ارزشمند و نشان‌دهنده توانایی‌ها و امید شما به کارهای خلاقانه و جدید است.

ژوبرت در پاسخ به این سئوال که در داستان‌هایش به دنبال چه هدفی است، گفت: همیشه آرزوهای بزرگی را برای تمام کودکان دنیا دنبال می‌کنم؛ اما بزرگترین آرزویم این است که بچه‌ها امید داشته باشند و به خدا توکل کنند و بدانند زندگی همیشه آسان نیست و باید برای ساختن زندگیشان باید تلاش کنند.

این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در پایان از اعضای کانون پرورش فکری هرمزگان خواست زیاد بنویسند و فکرهایشان را به تصویر بکشند.

کلر ژوبرت در سال ۱۹۶۱ میلادی در یک خانواده مسیحی در پاریس متولد و بزرگ شد. در ۱۹ سالگی پس از جست ‌و جو در دین ها و مکتب های مختلف مسلمان شد و بعد با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد. وی سال ها مقیم ایران بوده و در حوزه کودک و نوجوان مشغول نویسندگی و تصویرگری است.

کتاب ‌های «در جست‌ وجوی خدا»، «امین ‌ترین دوست»، «قصه مارمولک سبز کوچولو»، «کلوچه ‌های خدا» و «خداحافظ راکون پیر» تعدادی از نوشته‌ های کلر ژوبرت نویسنده حوزه کودک و نوجوان است که توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور چاپ و منتشر شده است.

فعالیت‌های کانون در راستای خردورزی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز ضمن قدردانی از فعالیت مربیان و کارشناسان کانون بیان داشت: مربیان آموزش‌های بسیاری دیده‌اند و برنامه‌ریزی منسجمی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده‌اند و خوشبختانه استقبال و اعتماد خانواده‌ها به این نهاد با سابقه درخشان نشان از کیفیت بالای فعالیت‌های آن است.

پروین پشتکوهی خطاب به اعضای کانون گفت: امروز تعریف گسترده‌تری از سواد وجود دارد و همه کودکان و نوجوانان این استان برای ساختن آینده زیبا و درخشان برای خود باید تلاش کنید.

وی افزود: همه ما باید هدف داشته باشیم و دارای برنامه‌ریزی باشیم و خداوند به ما خرد داده است و فعالیت‌های کانون در راستای خردورزی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان خطاب به اعضای کانون ادامه داد: برای تبدیل شدن به انسان توانمند و موثر، آموختن و یادگیری شیوه‌های گفتگو و نقد کردن را یاد بگیرید تا بتوانید هنرمندی متعهد و متخصص شوید و کانون پرورش فکری این فضا را برای همه آماده کرده است.

پشتکوهی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای قابلیت‌های زیادی  در حوزه‌های علمی، ادبی، هنری است و این بستر برای کودکان و نوجوانان فراهم شده تا خودتان را بشناسید و هدفتان را بسازید.

کارگاه‌های برخط «حال خوش زندگی» درهرمزگان در راستای شعار «آینده ساختنی است» با هدف تقویت توانمندی نوجوانان در مهارت‌های زندگی، بر پایه روانشناسیِ مثبت‌گرا از روز گذشته ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز آغاز شده است.

۵۲ کارگاه بر خط تخصصی کانون پرورش فکری این استان با حضور نزدیک به ۶۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی شامل شعر و قصه، نقاشی، طراحی، کاردستی، سفالگری، نمایشنامه خوانی، نقالی، بازیگری، خوانش متون کهن، خوشنویسی، بازی و سرگرمی، نوشتن خلاق، داستان نویسی، شعر سرایی، زیست شناسی و کارگاه‌های حال خوش زندگی درحال انجام است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان دارای هفت انجمن شامل قصه‌گویی، شعر، داستان، طنز، هنرهای نمایشی، عکاسی و سرود است.

درحال حاضر ۱۵ مرکز ثابت، ۲ مرکز پستی و ۲ مرکز سیار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان فعال هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار