موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
220399
۲۴ دی ۱۳۹۹

فراخوان جشنواره کمانک برای کودکان و نوجوانان

خانه کودک اصفهان، فراخوان دومین دوره جشنواره ملی نقاشی و مجسمه‌سازی کودکان و نوجوانان «کمانک» را با موضوع «آینده شهر من» منتشر کرد.

به گزارش کودک پرس ،

زهرا کاظمی، مدیر خانه کودک (وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) گفت: خانه کودک، برای دومین بار اقدام به برگزاری جشنواره ملی نقاشی و مجسمه‌سازی کمانک کرده است؛ با این تفاوت که سال گذشته این فرصت تنها در اختیار کودکان ۴ تا ۱۲ سال قرار داده‌شده بود اما امسال شامل نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال نیز می‌شود.

او موضوع این دوره از جشنواره را «آیندۀ شهر من» بیان کرد و توضیح داد: دوست داریم کودکان و نوجوانان به ما بگویند از نگاه آن‌ها شهرشان در آینده دست‌خوش چه تغییراتی خواهد شد؟ آیا آن‌ها به مردمان یک شهر توجه دارند؟ آیا مکان‌های تاریخی شهر برایشان مهم است؟ آیا معماری اکنون شهرها را به همین شکل دوست دارند یا دلشان می‌خواهد در آینده شهرشان تغییر کند؟ طبیعت و زیبایی‌های شهرشان را چه شکلی می‌بینند و دوست دارند در آینده به چه شکلی تبدیل شود؟ اصلاً زندگی در آینده ازنظر آن‌ها بر روی زمین است یا در جاهای دیگری مانند فضا دریا و بیابان هم امکان‌پذیر است؟

مدیر خانه کودک اصفهان افزود: مخاطبان این جشنواره می‌توانند در مورد تمام عناصر شهر، ازجمله معماری، روابط اجتماعی، سیستم حمل‌ونقل و حتی آلودگی‌هایی که شهرها را تهدید می‌کند، خیال‌پردازی کنند و آنچه را بیشتر دوست دارند به تصویر بکشند.

کاظمی تصریح کرد: این جشنواره، با احترام به تمام تفاوت‌های فرهنگی و هنری بین شهرهای ایران، فرصتی برای به تصویر کشیدن خیالات کودکانه است تا نشان دهیم دنیای کودکی، رنگی‌ترین و بی‌آلایش‌ترین دنیایی است که می‌توان یافت و از آن برای برنامه‌ریزی‌های آینده الهام گرفت.

ارتقای جایگاه شهر اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار کودک در حوزۀ ملی و بین‌المللی، حمایت از تولیدات هنری کودکان مستعد در راستای ترویج هنر و به‌کارگیری آنان در عرصه‌های شهری، جذب افراد کارآمد و متخصص در زمینه هنرهای تجسمی کودک، ارتباط با سازمان‌ها و نهادها و شرکت‌هایی که در زمینه هنرهای تجسمی کودک متخصص و فعال هستند و ایجاد زمینه همکاری‌های متقابل، ازجمله اهدافی بود که کاظمی برای برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیر خانه کودک اصفهان، با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره یادآور شد: کودکان می‌توانند به‌صورت آزاد، برداشت و تصور خود از موضوع جشنواره کمانک نقاشی کنند یا به‌صورت مجسمه بسازند و عکس آن را برای دبیرخانه ارسال کنند. تکنیک و ابزار مورداستفاده و سایز مجسمه‌ها کاملاً آزاد است اما نقاشی‌ها نباید از برگۀ A۳  کوچک‌تر باشند.

او خاطرنشان کرد: ما از والدین درخواست می‌کنیم که فقط در مورد موضوع جشنواره با کودکان صحبت کنند ولی در خلق اثر هنری آنان شریک نباشد چرا که در زمان داوری، امتیاز آن‌ها کاهش می‌یابد.

کاظمی گفت: مهلت ارسال اثر به این جشنواره تا ۱۵ اسفندماه سال جاری است، داوری آثار رسیده نیز تا فروردین ۱۴۰۰ انجام می‌شود و نتایج، به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید. ضمن اینکه از کل آثار ارسالی به دبیرخانه، ۱۰۰ اثر انتخاب می‌شود و اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ در قالب یک نمایشگاه مجازی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مدیر خانه کودک اصفهان توضیح داد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ دومین دورۀ جشنواره ملی نقاشی و مجسمه سازی کودکان و نوجوانان «کمانک» می‌توانند به نشانی www.vcci.ir/kamanak مراجعه و با تکمیل مشخصات فرستنده، سه اثر از کودک یا نوجوان خود را در سایت بارگذاری کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار