موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
220370
۲۴ دی ۱۳۹۹

افزایش تعداد باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان

رضایی گفت: با تلاش دبیرخانه ترویج کتاب استان سمنان تعداد باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان از ۴۴ باشگاه در سال ۹۸، به بیش از دو هزار و ۵۰۰ باشگاه تا پایان سال ۹۹ خواهد رسید.

به گزارش کودک پرس ،ازسمنان،« یوسف رضایی» در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی بر ضرورت حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان از طرح پایتخت کتاب و نیز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

سفیر نوجوان کتاب استان سمنان در این دیدار با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی وضرورت حمایت بیشتر مسئولان استان سمنان از طرح های مرتبط با پایتخت کتاب اظهارداشت: رح پایتخت کتاب طرحی است که برنامه های آن با آینده و سرنوشت جوانان و نوجوانان ارتباط مستقیم دارد و در شرایطی که بیماری کرونا آموزش و فرهنگ نسل ما را تهدید می کند، راه حل، توجه هرچه بیشتر به برنامه های جذاب کتاب و کتابخوانی است.

وی ضمن بیان اینکه حضرت علی (ع) کتاب را غذای روح دانسته اند اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز فرموده اند امروز گسترش کتاب و کتابخوانی نه تنها وظیفه ملی که یک واجب دینی است.

رضایی، با دادن خبر خوش ورود استان سمنان به رقابت جدی و انشااءالله پیروزمندانه کسب عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: با تلاش دبیرخانه ترویج کتاب استان سمنان تعداد باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان از ۴۴ باشگاه در سال ۹۸، به بیش از دو هزار و ۵۰۰ باشگاه تا پایان سال ۹۹خواهد رسید.

سفیر نوجوان کتاب استان سمنان از نماینده ولی فقیه در استان تقاضا کرد به عنوان نماینده مقام معظم رهبری و بزرگ تمام مسئولان استان به کلیه مسئولان و آحاد مردم سفارش کنند در خصوص کتاب در انجام واجب دینی و وظیفه ملی خود کوشا باشند.

وی در سخنان خود به عنوان فرزند کوچک ابراز اطمینان کرد با سفارش های شما و تلاش مسئولان، شاهد تحقق شعار «کتاب، همیشه، برای همه و در همه جا» خواهیم بود.

«آیت الله سیدمحمد شاهچراغی» با تمجید از نوجوان نمونه کتابخوان این استان، مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان را به تقویت فرهنگ کتابخوانی و استفاده از کتاب های مفید فراخواند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به کتاب و مطالعه اشاره و توصیه کرد: این نوجوان با توجه به همت و تلاشی که در کتابخوانی داشته است توسط مسوول دبیرخانه پایتخت کتاب خدمت مقام معظم رهبری معرفی شود.

این دیدار امروز در جریان نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

این نوجوان علاقه مند کتاب و کتابخوانی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و به دلیل انس زیاد با کتاب و همچنین نویسندگی کتاب از وی به عنوان سفیر نوجوان کتاب استان سمنان یاد می شود.

رضایی رکورد تازه ای در کتاب خواندن بر جای گذاشته به طوریکه گفته می شود طرف دو سال موفق به خواندن قریب ۶۰۰ عنوان کتاب شده است و دو عنوان کتاب نیز در دست تالیف دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار